Educatie pacienti: Suplimente alimentare necesare in sarcina

« Inapoi la lista bolilor

In aceasta sectiune gasiti informatii adresate exclusiv medicilor de familie, pentru a facilita comunicarea cu pacientii, in contextul celor mai frecvente boli care sunt reclamate in cabinetul medicului de familie. Informatia oferita de www.formaremedicala.ro este menita sa imbunatateasca, nu sa inlocuiasca relatia dintre un pacient si medicul sau.

04/04/2013

Suplimente alimentare necesare in sarcina

Citeste mai mult: https://www.formaremedicala.ro/educatie-pacienti/suplimente-alimentare-necesare-in-sarcina/

poza suplimente alimentareDe multe ori alimentatia nu reuseste sa asigure suplimentele necesare dezvoltarii fatului si mentinerii sanatatii gravidei, motiv pentru care este necesara administrarea de vitamine prenatale. 

Suplimentele de acid folic

Important pentru prevenirea defectelor de tub neural, dintre care cel mai frecvent este spina bifida, acidul folic se gaseste in vegetalele verzi, nuci, fasole si citrice. In cazul sarcinilor planificate este recomandata administrarea acidului folic si in perioada prenatala, precum si pe durata primului trimestru de sarcina, in doze de 5 mg. 

Suplimentele de fier

Cele mai bune resurse sunt cerealele imbogatite cu fier, carnea macra, galbenusul de ou si legumele verzi. Asocierea acestui supliment cu alimente care contin vitamina C (varza, portocale, grapefruit, pepene, capsuni) creste absorbtia fierului in organism. In schimb, cofeina inhiba acest proces, de aceea nu se recomanda consumul la de cafea sau alte bauturi care contin cafeina, in timpul aceleiasi mese. 

Lipsa unui aport suficient de fier poate determina anemie feripriva, asociata cu un risc crescut de nastere prematura si nou-nascuti cu greutate mica. Administrarea profilactica  a 30 mg de fier elemental, zilnic, pe parcursul ultimelor doua trimestre de sarcina a dovedit ca reduce numarul acestor cazuri. 

Suplimentele de calciu in sarcina

In sarcina este recomandata o cantitate zilnica de 1200mg de calciu. Lactatele, spanacul, fasolea si mazarea sunt surse de calciu importante. Lipsa unui aport de calciu adecvat poate creste in timp riscul ca mama sa sufere de osteoporoza. 

Suplimentele de vitamina D

Aceasta vitamina este importanta pentru o buna utilizare a calciului in organism. Vitamina D se gasete in oua, peste si lactate imbogatite.

Suplimentele de vitamina A 

In stare naturala, vitamina A se regaseste in morcovi, caise si cartofi – vegetale care contin betacaroten, un antioxidant extrem de pretios.

Administrarea zilnica de vitamine si suplimente nu inlocuieste o alimentatie echilibrata!

0 Comentarii

Postati un comentariu
Nu includeti denumiri de medicamente in mesaj.

Cele mai noi stiri:

Senatul a respins proiectul privind obligativitatea certificatului Covid la locul de munca

Solidaritatea Sanitara: 23% din munca unui medic dintr-un spital Covid este neplatita

Managerul SJU Bistrita: Dati drumul la tratamentul antiviral din zona de prespital

ECDC: Sezonul gripal ar putea fi unul sever

Arafat: Solidaritatea pe care o vedem ne face sa simtim ca suntem cu prietenii alaturi