Proiect MAI 2 in 1: Carte de identitate si Card de sanatate

20/03/2017

Proiect MAI 2 in 1: Carte de identitate si Card de sanatate

Citeste mai mult: https://www.formaremedicala.ro/proiect-2-in-1-carte-de-identitate-si-card-de-sanatate/

card-min
Cardul de sanatate a costat 184 de milioane de euro si 7 ani de implementare.  Acum, Ministerul de Interne vrea sa il inlocuiasca si a dat publicitatii un nou proiect de lege.

Textul proiectului este afisat si poate fi consultat pe pagina de internet a institutiei, www.mai.gov.ro, la sectiunea Transparenta decizionala, precum si la Centrul de Relatii cu Publicul al M.A.I., din Piata Revolutiei nr. 1 A, sector 1, Bucuresti.

Propunerile, sugestiile si opiniile persoanelor interesate cu privire la acest proiect de act normativ sunt asteptate pe adresa de e-mail: dgj_transparenta@mai.gov.ro, in termen de 10 zile, incepand cu ziua urmatoare postarii pe site-ul MAI.

Proiectul de lege este in conformitate cu masurile prevazute in Programul de guvernare 2017-2020, implementarea acestuia fiind de natura sa faciliteze accesul cetatenilor la servicii electronice si sa contribuie la dezvoltarea conceptului de „administratie electronica”, avand drept consecinta corelarea si simplificarea procedurilor administrative.

In concret, reglementarile propuse vizeaza asigurarea premiselor necesare punerii in circulatie a unui nou document de identificare – electronic – care sa asigure, cetatenilor, garantii suplimentare de securitate, iar institutiilor de drept public sau privat, certitudinea ca persoana care prezinta actul de identitate este titularul datelor de identificare inscrise pe respectivul document, relateaza Curentul.info.

Cartea electronica de identitate va permite titularului autentificarea in sisteme informatice ale Ministerului Afacerilor Interne, in sisteme informatice terte ale administratiei publice, precum si in alte sisteme informatice, stabilite prin hotarare a Guvernului, si utilizarea semnaturii electronice extinse bazate pe certificat calificat, in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica.

Titularul unui document electronic se va putea autentifica on-line, pentru a beneficia de diverse servicii electronice (bancare, fiscale, sociale, financiare, educatie etc.), ceea ce va conduce la simplificarea interactiunii cu autoritatile publice, prin cresterea calitatii si accesibilitatii serviciilor publice.

Textul propus prevede posibilitatea obtinerii unei carti de identitate simple de catre persoanele care, din motive religioase sau de constiinta, refuza in mod expres obtinerea unei carti electronice de identitate.

Optional, cartea de identitate simpla sau cartea electronica de identitate se poate elibera inainte de implinirea varstei de 14 ani, la solicitarea unuia dintre parinti.

De la data realizarii conditiilor tehnice pentru eliberarea cartii electronice de identitate, cartea de identitate simpla si cartea electronica de identitate se elibereaza:

a) cu valabilitate de 2 ani, pentru persoanele cu varsta cuprinsa intre 0 si 14 ani;

b) cu valabilitate de 4 ani, pentru persoanele cu varsta cuprinsa intre 14 si 18 ani;

c) cu valabilitate de 10 ani, dupa implinirea varstei de 18 ani.

Cartea electronica de identitate contine date in format tiparit sau in format inscriptionat prin tehnici speciale, date in format electronic, precum si elemente de particularizare si de siguranta.

In format electronic se inscriu:

a) datele din formatul tiparit (numele si prenumele titularului, sexul, cetatenia, data si locul nasterii titularului, semnatura olografa a titularului, imaginea faciala, C.N.P.-ul, adresa de domiciliu), cu exceptia semnaturii olografe a titularului;

b) prenumele parintilor titularului;

c) un certificat si, dupa caz, certificate calificate, astfel cum acestea sunt definite de Legea nr. 455/2001;

d) datele biometrice ale titularului, constand in imaginea faciala si, dupa caz, imaginile impresiunilor papilare a doua degete.

Prin proiect se propune modificarea conceptului anterior privind continutul de date al cartii electronice de identitate, prin eliminarea din cip a informatiilor referitoare la calitatea de asigurat in sistemul public al asigurarilor sociale de sanatate. Astfel,  „functionalitatea” de card de sanatate va fi asigurata de certificatul digital emis de MAI, inscris in cip. Cardul national de sanatate isi inceteaza valabilitatea la data la care titularului i s-a eliberat o carte electronica de identitate, mai scrie Curentul.info.

Producerea cartilor electronice de identitate, a cartilor de identitate simple, a cartilor electronice de rezidenta si a cartilor de rezidenta se realizeaza, centralizat, de catre Imprimeria Nationala. Personalizarea documentelor se va realizeaza, centralizat, in Centrul National Unic de Personalizare a Pasapoartelor Electronice din subordinea Ministerului Afacerilor Interne.

 

Autor: FormareMedicala.ro

2 Comentarii

  1. Ludwig says:

    In present cardul de sanatate creaza multe probleme functionale impiedicand accesul liber al pacientilor la servicii medicale datorita birocratiei care insoteste sistemul. Teoretic sistemul este functional si util dar practic nu ajuta nici pacientii nici medicii astfel s-au cheltuit niste multi bani pentru un sistem in mare parte inutil pentru marea majoritate a decidentilor astfel ca ar putea fi considerata o afacere de coruptie … acum ni se propune un alt card care vine ca o noua afacere urmarea celei abia incheiate si decontate …pagubitor este ca acest sistem simplu dar foarte eficient de furt al banului public ( vezi afacerile cu borduri, asfaltari, flori si covoare de iarba si multe altele consumabile din aceasi categorie ) nu este observant de autoritati care probabil sunt complici ai acestor afaceri.

  2. Manoiu Ileana-Lucia says:

    gandesc ca noua actiune va implica multe cheltuieli; poate ca acesti bani ar fi fost mai utili pentru infiintarea de noi locuri de munca.

Postati un comentariu
Nu includeti denumiri de medicamente in mesaj.

Cele mai noi stiri: