EXCLUSIV! CNAS clarifica situatiile in care medicii pot deconta serviciile medicale fara cardul de sanatate

08/05/2015
EXCLUSIV! CNAS clarifica situatiile in care medicii pot deconta serviciile medicale fara cardul de sanatate

EXCLUSIV! CNAS clarifica situatiile in care medicii pot deconta serviciile medicale fara cardul de sanatate

Citeste mai mult: https://www.formaremedicala.ro/exclusiv-cnas-clarifica-situatiile-in-care-medicii-pot-deconta-serviciile-medicale-fara-cardul-de-sanatate/

CNASEXCLUSIV! In scopul unei informari cat mai corecte si la zi in legatura cu cel mai fierbinte subiect din domeniul sanatatii la acest moment, respectiv cardul de sanatate, formaremedicala.ro a adresat o serie de intrebari care vizeaza medicii de familie direct reprezentantilor CNAS.

CNAS prin biroul de presa ne raspunde:

“Referitor la solicitarea dvs. adresata CNAS si inregistrata cu numarul RAP 206/08.05.2015 va comunicam urmatoarele:

Va rugam sa specificati daca medicii pot acorda servicii de sanatate decontate in contract cu CNAS in urmatoarele situatii (consultatii programate, nu in regim de urgenta):

 Conform actelor normative in vigoare, furnizorii de servicii medicale si farmaceutice au obligatia de a acorda servicii tuturor persoanelor asigurate, care vor fi validate cu cardul de sanatate, atunci cand pacientul il prezinta, sau in baza verificarii calitatii de asigurat prin intermediul aplicatiei instalate pe site-ul CNAS la adresa http://www.cnas.ro/page/verificare-asigurat.html

  1. Pacient cu cardul emis si activat care si-a uitat cardul acasa

Furnizorii vor verifica calitatea de asigurat prin intermediul aplicatiei instalate pe site-ul CNAS la adresa http://www.cnas.ro/page/verificare-asigurat.html si vor acorda servciile medicale necesare

1. Pacient cu cardul emis si activat, care si-a uitat insa PIN-ul

Pin-ul cardului poate fi schimbat ori de cate ori doreste asiguratul. Furnizorul de servicii medicale va aplica procedura de schimbare pin si va contacta helpdesk –ul sau centrul de asistenta din casa de asigurari cu care furnizorul de afla in relatie contractuala, pentru a cere asistenta. Ultimul pin activat va fi cel functional.

2. Pacient cu cardul emis, activat si blocat

Furnizorul de servicii medicale care constata blocarea cardului, va contacta Helpdesk-ul pentru asistenta sau centrul de asistenta al casei de asigurari cu care se afla in relatie contractuala. Furnizorul ii va acorda servciul in baza cardului sau a verificari calitatii de asigurat pe site-ul CNAS.

Cardul cu defectiuni tehnice nu poate fi activat, in aceasta situatie cardul duplicat va fi eliberat la cerere fara costuri suportate de asigurat.

In cazul deteriorarii cardului de sanatate, asiguratul va plati pentru eliberarea unui card duplicat. Costul de productie si distribuire este de 15,5 lei. Plata se face la casieria casei de asigurari. Daca se constata.

3. Pacient cu cardul emis si activat insa deteriorat si pe care cititorul nu il recunoaste

Furnizorul va acorda serviciul medical verificand calitatea de asigurat pe site-ul CNAS. Asiguratul va merge la casa de asigurari pentru a preda cardul deteriorat si va solicita emiterea unui alt card. Pana la primirea noului card, asiguratul va primi o adeverinta de inlocuire a cardului de sanatate.

4. Pacient asigurat (cf CNAS), cu cardul emis dar neridicat de la CNAS

Furnizorul va acorda serviciul medical verificand calitatea de asigurat pe site-ul CNAS. Cardul se va ridica de la casa de asigurari in evidenta careia se afla asiguratul sau de la medicul de familie.

5. Pacient asigurat (cf CNAS), cu cardul inca NEEMIS

Pentru persoanele carora nu li s-a emis cardul, situatie ce se poate verifica prin intermendiul aplicatiei instalate pe site-ul CNAS la adresa http://www.cnas.ro/page/verificare-asigurat.html, se vor acorda serviciile medicale corespunzatoare in baza calitatii de asigurat/neasigurat, dupa caz.

Mai adaugam ca, pentru eliberarea unei retete din farmacie, la ridicarea medicamentelor prescrise se va utiliza cardul de sanatate al asiguratului pe numele caruia s-a emis reteta sau cardul de sanatate al persoanei care ridica medicamentele. In cazul in care nu are card, persoana care ridica medicamentele va completa pe reteta datele de identitate si va semna de primire.

Rspunsul original primit de la CNAS poate fi vizualizat AICI

 

 

Cele mai noi stiri medicale:

» Toate stirile