Serviciu de telemedicina gratuit ce ofera asistenta in contextul pandemiei Covid-19

09/04/2020

Serviciu de telemedicina gratuit ce ofera asistenta in contextul pandemiei Covid-19

Citeste mai mult: https://www.formaremedicala.ro/serviciu-de-telemedicina-gratuit-ce-ofera-asistenta-in-contextul-pandemiei-covid-19/

S-a lansat 9SOS, un sistem privat integrat de telemedicina ce ofera servicii de asistenta si suport persoanelor afectate de COVID-19.

Potrivit initiatorilor, este o solutie complexa si completa care are functiuni de inscriere, triere, evaluare si monitorizare a celor afectati de COVID-19, iar costul serviciului este gratuit.

Potrivit unui comunicat de presa, proiectul pornit la initiativa a doi antreprenori romani raspunde apelului lansat de catre Presedintele Romaniei mediului de afaceri.

Platforma construita propune o solutie care diminueaza incarcarea sistemului medical: spitale, medici de familie, Directii pentru Sanatate Publica (DSP) si Inspectoratului pentru Stari de Urgenta (ISU), prin sistematizarea si automatizarea contactului cu persoane afectate de COVID-19, izolate sau aflate in carantina.

“Pentru a evita suprasolicitare centrelor de triaj ceea ce ar duce la ingreunarea procesului de diagnosticare al persoanelor infectate si la cresterea riscului de contaminare si infectare a populatiei sanatoase, serviciul 9SOS ofera o platforma ce fluidizeaza procesului de triaj, directioneaza traficul si monitorizeaza cazurile inregistrate la numarul 021.9789, prin colaboarea mai multor entitati, in baza unui parteneriat public- privat”, se precizeaza in comunicatul de presa.

Potrivit sursei citate, intregul proces are loc la distanta, protejand astfel factorul uman prin descentralizarea sistemelor de preluare a comunicatiilor cu persoanele afectate.

Cum functioneaza acest sistem pentru cei afectati de COVID-19:

– Call center-ul medical face inregistrarea celor care apeleaza 021.9789, ii triaza si le intocmeste o fisa situationala, pe baza celor declarate de persoana care apeleaza. In functie de categoria de risc care i-a fost alocata va fi directionat catre medic de specialitate/ medic de familie/ ISU/ DSP in functie de situatie. In plus, serviciul 9SOS ofera si monitorizarea cazurilor. Practic, atunci cand inchide telefonul, persoana afectata de COVID-19 primeste o recomandare, si ramane intr-un sistem de monitorizare pana la disparitia definitiva a riscului.

– Call Center-ul social ofera suport emotional sau logistic pentru persoanele peste 65 de ani, cu diverse dizabilitati sau singure si in functie de situatia fiecaruia ii directioneaza catre autoritatile abilitate sau grupuri de suport civic.

Continut educational:

Curs GRATUIT, 10 EMC:

Sindromul de burnout

Gestionarea procesului se face prin Call Center CRM, integrat cu platforme de Telemedicina si Asistenta Sociala. Tot lantul de inregistrare, evaluare si ingrijire este integrat, cu trasabilitate cap‐la‐cap, astfel incat pot fi inregistrate toate apelurile.

Platforma nou lansata va fi incredintata statului roman cu drept de utilizare in mod gratuit, pe perioada starii de urgenta si minimum 3 luni dupa incheierea acesteia.

Etichete: telemedicina, platforma suport covid-19, asistenta medicala online, diagnosticare coronavirus, evaluare medicala

Autor: Adriana Pavel

0 Comentarii

Postati un comentariu
Nu includeti denumiri de medicamente in mesaj.

Cele mai noi stiri:

Multumiri pentru cadrele medicale scolare din Oradea: Au lucrat non-stop, in trei schimburi

De Ziua Eroilor, elevii au facut felicitari pentru “eroii lor din linia I” de la Spitalul Judetean Bistrita

Solutii pentru acoperirea serviciilor medicale de asistenta scolara in unitatile de invatamant

Cercetator la Institutul Cantacuzino, despre vaccinul Covid-19: Dorinta este ca produsul sa fie administrat intranazal

Proiect privind reluarea validarii cu cardul de sanatate a unor servicii medicale