Imbatranirea prematura – efect secundar a mai multor medicamente anti HIV

29/06/2011

Imbatranirea prematura – efect secundar a mai multor medicamente anti HIV

Citeste mai mult: https://www.formaremedicala.ro/imbatranirea-prematura-efect-secundar-a-mai-multor-medicamente-anti-hiv/

Mai multe medicamente folosite pentru tratarea infectiei cu HIV, in Africa si in alte regiuni sarace, pot duce la imbatranire prematura, dementa si afectiuni cardiace, informeaza agentia de presa Reuters, citata de evz.ro.

Cercetatorii britanici au descoperit ca tratamentele folosite pentru pacientii cu HIV din regiunile sarace modifica ADN-ul bolnavilor. In ceea ce priveste medicamentele impotriva HIV dintr-o generatie mai noua, riscul aparitiei efectelor secundare enumerate mai sus este putin probabil. „Este nevoie de ceva timp pentru ca efectele secundare sa apara. Din aceasta cauza, exista semne de intrebare care planeaza si asupra medicamentelor din noua generatie. Este improbabil sa existe astfel de efecte secundare, dar avem nevoie de timp pentru a studia noile tratamente”, a declarat Patrick Chinnery, cercetator in cadrul Institutului de Genetica al Universitatii din Newcastle.

Cu toate acestea, oamenii de stiinta, sustin ca medicamentele de generatie mai veche nu sunt inca „de aruncat”. „Aceste medicamente nu sunt perfecte, dar sa nu uitam ca au prelungit viata pacientilor cu 10 sau 20 de ani”, considera cercetatorul britanic Brendan Payne.In 2009 existau 33,3 de milioane de bolnavi de HIV, dintre care 22,5 de milioane in Africa, arata o statistica a Organizatiei Natiunilor Unite (ONU).

Sursa: www.paginamedicala.ro

0 Comentarii

Postati un comentariu
Nu includeti denumiri de medicamente in mesaj.

Cele mai noi stiri:

Dr. Virgil Musta, despre trichineloza: Fazele bolii si ce avem de facut

Nicolae Banicioiu, fostul ministru al Sanatatii, trimis in judecata de DNA

Streinu-Cercel: Inca un val epidemic, foarte probabil la inceputul anului viitor

OMS: Risc sporit de reinfectare cu varianta Omicron in cazul celor care au trecut prin boala

Dr. Diaconu despre retragerea lui Mihai Craiu: Stim cum e sa-ti spuna cineva ca te omoara