Unele medicamente sporesc riscul de dementa (Studiu)

27/01/2015

Unele medicamente sporesc riscul de dementa (Studiu)

Citeste mai mult: https://www.formaremedicala.ro/unele-medicamente-sporesc-riscul-de-dementa-studiu/

medicamentePotrivit unui studiu publicat luni, 26 ianuarie 2015 in Statele Unite ale Americii, unele medicamente care sunt administrate in mod curent, ar creste riscul de dementa si de dezvoltare a maladiei Alzheimer mai ales la persoanele in varsta care fac tratamente in doze mari sau pentru perioade lungi de timp.

Ceea ce au in comun aceste medicamente este o substanta denumita anticolinergic, care afecteaza comunicarea dintre neuroni si perturba memoria, invatarea si activitatea musculara, preciza autorii studiului, relateaza si Agentia France-Presse.

Cercetarea a fost realizata pe un esantion de aproape 3.500 de persoane in varsta de peste 65 de ani, si prima data a fost publicata in JAMA Internal Medicine.

Acesta a fost primul studiu care a evidentiat o legatura directa intre dozele ridicate de substante anticolinergice si cresterea riscului de dementa.

Dintre-un esantion de 797 dintre participantii la studiu, cercetatorii au precizat ca 23% dintre acestia au dezvoltat dementa.

“Adultii in varsta ar trebui sa stie ca un numar mare de medicamente, inclusiv unele care se vand fara reteta, au puternice efecte anticolinergice”, a afimat dr. Shelly Gray, de la Universitatea Washington din Seattle, principalul autor al acestui studiu, finantat de National Institutes of Health.

“Medicii ar trebui sa verifice cu regularitate medicamentele luate de pacientii lor, inclusiv cele vandute fara reteta, pentru a incerca sa le inlocuiasca, cel putin partial, cu tratamente care nu contin anticolinergici”, a adaugat cercetatoarea,citata si de Mediafax.

In cazul in care nu exista alte optiuni vizavi de recomandarea unui tratament, cercetatoarea americana recomanda medicilor sa prescrie cea mai scazuta doza si sa isi monitorizeze pacientii cu regularitate.

Autor: Adriana Pavel

1 Comentarii

  1. PodeanuAngelica says:

    Sunt diagnosticata cu osteopenie si iau antiinflamatorii si sunt alergică la unul dintre ele . Am si o rinita de mulți ani si de 3 ori am ajuns la urgente in prag de șoc anafilactic .Mi sa umflat si fata si buzele .De 3 ani nu ma mai umflu , acum strănut foarte des .Multumesc

Postati un comentariu
Nu includeti denumiri de medicamente in mesaj.

Cele mai noi stiri:

Webinar medical | Hepatotoxicitatea: elemente clinico-biologice si abordare terapeutica

Studiu: Tulpina de SARS-CoV-2 care circula in prezent este mai infectioasa

Protectia consumatorului: Alerta privind mastile de protectie neconforme

Tataru, despre externarea pacientilor asimptomatici: Evaluarea se face de catre medicul curant care are o asumare

Proiect de lege pentru conditiile de carantina si izolare