Sanatatea pacientului are de suferit in contact cu medicii prea deschisi (studiu britanic)

02/12/2014

Sanatatea pacientului are de suferit in contact cu medicii prea deschisi (studiu britanic)

Citeste mai mult: https://www.formaremedicala.ro/sanatatea-pacientului-are-de-suferit-in-contact-cu-medicii-prea-deschisi-studiu-britanic/

Pare incredibil si contrar regulilor unei bune comunicari in relatia medic-pacient, dar este cat se poate de real, conform cercetatorilor britanici. Pentru a confirma aceasta ipoteza, ei au realizat un studiu pe care l-au si publicat de curand.

Conform Daily Mail, medicii care au tendinta de a arata o deschidere prea mare si o atitudine prea prietenoasa, pot avea un impact negativ in ceea ce priveste starea de sanatate a pacientilor pe care ii trateaza.

Studiul realizat de oamenii de stiinta britanici spune ca doua treimi dintre doctorii tineri au probleme in a fi sinceri cu pacientii pe care ii plac.

Incalcarea granitelor dintre relatiile sociale si cele profesionale influenteaza nivelul de ingrijire oferit si ii impiedica pe pacienti sa fie sinceri referitor la efectele secundare importante ale tratamentelor.  

In acest fel, “medicii prea deschisi ar trebui sa se abtina sa isi adauge pacientii ca prieteni pe Facebook, ar trebui sa nu-i imbratiseze si sa nu le permite sa li se adreseze cu prenumele”, spun inclusiv organizatiile de reglementare in medicina din Marea Britanie.

Aceasta recomandare vine in urma unui studiu efectuat pe un esantion de 338 de medici oncologi cu varsta sub 40 de ani, publicat in revista The Lancet Oncology.

S-a constatat, astfel, ca 59% dintre medicii participanti considera dificila comunicarea vestilor rele pacientilor pe care ii plac ca persoane.

Si, 60% dintre subiectii implicati in studiu au fost de parere ca, daca medicii devin apropiati de pacienti, aceasta relatie ii poate impiedica sa ia decizii obiective cu privire la ingrijirea respectivului pacient.

Oamenii de stiinta mai afirma ca medicii mai tineri, la curent cu ceea ce insemna tehnologie si canalele de comunicare, sunt cei mai predispusi la a incalca linia de separatie dintre viata profesionala si relatia sociala cu pacientii, lucru care poate avea repercusiuni asupra pacientului.

Studiul cu pricina mai concluzioneaza ca pacientii care au o relatie apropiata cu medicii se pot simti intimidati atunci cand trebuie sa se planga de starea lor de sanatate sau pot sa nu dea toate informatiile necesare sau corecte despre efectele secundare ale terapiilor la care sunt supusi.

0 Comentarii

Postati un comentariu
Nu includeti denumiri de medicamente in mesaj.

Cele mai noi stiri:

Persoanele vaccinate cu Johnson & Johnson nu au recomandare de rapel

Suspendarea contractului de munca pe 30 de zile pentru personalul medical fara certificat Covid

Presedintele CE: Suntem foarte norocosi ca avem acces la vaccinuri

Proiect MS: Certificat digital Covid obligatoriu pentru personalul medical

Citu: Valul patru nu a fost pregatit cum trebuia; cu noul ministru Cseke, vom facem fata