Legislatie

LEGISLATIE MEDICALA
PROTOCOALE TERAPEUTICE
DOCUMENTE UTILE

Proiect: Aprobarea circuitului informational in Registrul Electronic National de Vaccinari

Data ultimei actualizari: 26/09/2016

MEDICI-DATE-PACIENTIMinisterul Sanatatii a lansat in dezbatere publica joi, 22 septembrie 2016, Proiectul de Hotarare de Guvern privind aprobarea metodologiei de raportare si a circuitului informational in Registrul Electronic National de Vaccinari.
Potrivit proiectului:

Toti medicii vaccinatori au urmatoarele responsabilitati/ atributii:

• Orice medic care vaccineaza pe teritoriul Romaniei, indiferent de sursa de provenienta a vaccinului, are obligatia de a se inregistra in RENV si de a introduce informatiile despre vaccinare
• Solicitarea prin intermediul Directiilor de Sanatate Publica judetene si a Municipiului Bucuresti a datelor de acces in RENV si actualizarea datelor inscrise in rubrica “Contul meu” de fiecare data cand apar modificari
• Introducerea datelor in RENV folosindu-se datele de acces unice ale medicului respectiv
• Preluarea in baza de date din RENV a fiselor copiilor inregistrati de catre maternitate, completarea/ corectarea datelor din fisa copilului
• Introducerea unei noi inregistrari a unei fise se va face doar dupa ce se asigura ca nu se realizeaza dublarea acesteia
• Inregistrarea datelor referitoare la vaccinare se va face in maxim 7 zile de la ziua administrarii vaccinului sau cel tarziu pana la sfarsitul lunii calendaristice
• Inregistrarea datelor referitoare la vaccinare se va face doar ca o consecinta a activitatii proprii. Prin exceptie, introduce vaccinurile efectuate de alti medici in cazul existentei adeverintei de vaccinare in situatii epidemiologice speciale
• Eliberarea fisei copilului, cu tot istoricul vaccinarilor, la solicitarea apartinatorilor
• Gestionarea electronica a stocurilor.
• Inregistrarea datelor referitoare la RAPI precum si a cauzelor neefectuarii vaccinurilor.
• Comunica Directiilor de Sanatate Publica judetene si a Municipiului Bucuresti inadvertente privind datele inregistrate, propune solutii de remediere
• Participarea la sesiunile de instruire organizate de directiile de sanatate publica/INSP in domeniul implemenarii RENV si/sau al vaccinologiei.
• Verifica periodic site-ul www.insp.gov.ro rubrica RENV si mesageria interna pentru a afla informatii la zi despre modificari in aplicatie/ revizuirea manualelor si procedurilor de raportare existente
• Asigurarea confidentialitatii si a securitatii informatiilor din RENV, la nivelul unitatii sanitare

In plus, medicii de familie vaccinatori au urmatoarele responsabilitati:

• Actualizeaza lista proprie din RENV in functie de miscarea asiguratilor din lista proprie aflata in evidenta Casei de Asigurari de Sanatate
• Verificarea corectitudinii datelor afisate referitoare la receptia vaccinurilor operate in RENV de catre Directiile de Sanatate Publica judetene si a Municipiului Bucuresti si confirmarea acestora. In situatia in care sunt constatate erori inregistrate de Directiile de Sanatate Publica judetene si a Municipiului Bucuresti care a operat distribuirea, medicul are obligatia de a contacta telefonic Directiile de Sanatate Publica judetene si a Municipiului Bucuresti pentru corectarea erorilor
• Completarea lunara a formularului de utilizare a vaccinurilor.
• Intocmeste necesarul de vaccin in format electronic si il transmite Directiilor de Sanatate Publica judetene si a Municipiului Bucuresti
• Intocmeste rapoarte necesare evaluarii activitatii proprii si analizeaza cauzele nevaccinarii
• Realizeaza catagrafia persoanelor eligibile la vaccinare in format electronic si o transmite Directiilor de Sanatate Publica judetene si a Municipiului Bucuresti
• Catagrafia persoanelor eligibile la vaccinare, datele privind administrarea vaccinurilor, rapoartele lunare, repartitia lunara a vaccinului, stocurile se vor transmite atat prin intermediul RENV-ului, cat si in formatul oficial stabilit
• Softurile de cabinet care vor folosi serviciul de web transfer pus la dispozitie de catre
RENV vor respecta parametrii solicitati de catre INSP in furnizarea informatiilor
• Actualizeaza antecedentele vaccinale ale copiilor din lista proprie si vaccinati in alta tara atunci cand ele sunt cunoscute

Proiectul de Hotarare de Guvern privind aprobarea metodologiei de raportare si a circuitului informational in Registrul Electronic National de Vaccinari, poate fi vizualizat in totalitate AICI.

Nota de Fundamentare a proiectului, poate fi vazuta AICI.

 

 

Acest articol are 0 comentarii. Daca doriti sa vizualizati aceste comentarii sau sa postati dvs un comentariu trebuie sa va logati in contul dvs din platforma.



Daca nu aveti cont, va puteti crea cont gratuit aici.