Ce afectiuni previn nutritia corecta si activitatea fizica in menopauza

05/03/2014

Ce afectiuni previn nutritia corecta si activitatea fizica in menopauza

Citeste mai mult: https://www.formaremedicala.ro/ce-afectiuni-previn-nutritia-corecta-si-activitatea-fizica-menopauza/

greutate-menopauzaModificarile hormonale, stresul, tulburarile somnului contribuie la cresterea in greutate a femeilor ajunse la varsta menopauzei. Cresterea in greutate reprezinta un factor de risc, de vreme ce este asociata cu bolile de inima, cresterea tensiunii arteriale si a rezistentei la insulina, care poate duce la diabet.

Cresterea in greutate la menopauza poate fi prevenita

Academia de Nutritie si Dietetica (Academy of Nutrition and Dietetics) recomanda o serie de reguli de nutritie corelate cu o activitate fizica regulata care sa previna cresterea in greutate in perioada menopauzei.

Scaderea masei musculare odata cu inaintarea in varsta si riscul de a avea mai multa grasime fata de masa musculara poate fi prevenita prin exercitii fizice.

Activitatea fizica la varsta de 40 – 50 de ani ajuta la functionarea buna a metabolismului.

Un alt beneficiu al miscarii fizice il are in preventia osteoporozei.

Dieta recomandata in menopauza

Pentru mentinerea nivelului presiunii arteriale, se recomanda alimente bogate in potasiu, precum banane, avocado, cartofi dulci, caise.

Pentru o dieta cu antioxidanti, vitamina C si fibre se recomanda fructele de padure.

Sanatatea oaselor poate fi sustinuta prin legume bogate in calciu si vitamina K, se recomanda consumul de legume cu frunze verzi.

Un aliment bogat in omega-3, ca sursa de colesterol bun, este somonul.

Pentru reducerea colesterolului se recomanda cerealele integrale, painea din grau integral.

In cazul consumului de iaurt, se recomanda cel cu putine grasimi si cu un nivel scazut de zahar.

Hidratarea corecta este esentiala, de aceea se recomanda sa se bea cat mai multa apa zilnic.

Pacientelor aflate la menopausa li se recomanda reducerea cantitatii de sare consumata, dar si a alcoolului la un singur pahar pe zi.

Medicii de familie pot afla cum se calculeaza aportul caloric necesar in functie de metabolismul bazal si activitatea fizica, care sunt etapele intocmirii unei diete individualizate consultand cursul online Nutritia in practica MF, disponibil gratuit pe platforma FormareMedicala.

Autor: Anamaria Blanaru

0 Comentarii

Postati un comentariu
Nu includeti denumiri de medicamente in mesaj.

Cele mai noi stiri:

Angajatii care se vaccineaza impotriva Covid-19 ar putea beneficia de o zi libera platita

Proiectul normelor Contractului-Cadru pentru anii 2021 – 2022, in transparenta decizionala

Citu: Vom transforma mai multe centre AstraZeneca in centre Pfizer

Voiculescu, fostul ministru al Sanatatii: 113 zile de mandat si de ciocniri intre mentalitati

Pfizer: O ipoteza plauzibila este ca probabil va fi necesara a treia doza