Stiri medicale

Recomandari in dieta pentru combaterea stresului

Data ultimei actualizari: 27/09/2013

Stresul se manifesta la nivel psihologic prin modificari de atitudine, printr-o emotivitate accentuata, prin schimbari de comportament in relatiile sociale. La un nivel mai ridicat de stres, pacientul se poate confrunta cu anxietate, depresie si simptome precum pierderea apetitului, probleme digestive, cresterea presiunii arteriale. O dieta echilibrata poate interveni pozitiv in reducerea stresului.

Combaterea lipsei apetitului si a meselor neregulate

O persoana stresata se confrunta in multe cazuri cu pierderea apetitului si, in alte cazuri, cu inlocuirea alimentatie sanatoase cu gustarile rapide de tip fast-food.

O dieta sanatoasa poate ajuta la prevenirea stresului in primul rand si, in al doilea rand, ajuta la mentinerea energiei de care o persoana are nevoie in situatiile mai solicitante.

O dieta sanatoasa trebuie sa fie inclusa intr-un stil de viata corect, prin renuntarea la fumat (o persoana aflata sub stres tinde sa fumeze mai mult) si prin reducerea consumului de alcool.

In acest fel, persoana in cauza previne afectiunile cardiovasculare, obezitatea si alte afectiuni cauzate de un stil de viata nesanatos.

5 Recomandari pentru o dieta sanatoasa

  • Stabilirea meselor echilibrate: includerea de proteine din pui, albus de ou, carne slaba, peste, produse din soia. Proteinele ofera senzatia de satietate si ajuta la concentrarea in activitatile zilnice. Mesele trebuie sa contina si fructe, legume si cereale integrale
  •  Mesele trebuie sa fie regulate si sa nu se sara peste mesele principale. O persoana stresata tinde sa puna alimentatia pe locul doi si chiar sa nu manance deloc ceea ce cauzeaza scaderea energiei si a nivelului de concentrare. In cazul in care stresul scade apetitul, este recomandat sa se consume alimente in mici cantitati si mai des.
  • Este recomandat sa se evite mesele in exces din cauza stresului. O cana de ceai sau o plimbare scurta pot avea un efect calmant care sa elimine nevoia de a manca necontrolat.
  • Reducerea consumului de cofeina. Persoanele stresate tind sa consume mai multa cafea pentru a-si asigura energia necesara. Acest fapt insa le poate afecta somnul si, implicit, orele de repaus de care au nevoie. Este recomandata cafeaua decofeinizata si ceaiul.
  • Este recomandat ca mesele sa fie disociate de orele de serviciu. Specialistii recomanda ca o persoana stresata sa nu manance la birou in timp ce lucreaza. Este important sa se relaxeze in timp in timp ce mananca.
Autor: Anamaria Blanaru

Anamaria Blanaru Anamaria Blanaru si-a finalizat studiile doctorale in Germania in domeniul Filologie. A urmat cursuri de comunicare si creative thinking la Praga. A publicat studii in publicatii de specialitate nationale si internationale (Viena). Este specialist in web content, comunicare, corporate training si studii hispanice.

Postati un comentariu

Nu includeti denumiri de medicamente in mesaj.