Acces cursuri

Stiri medicale

Dieta sanatoasa de post pentru a preveni afectiunile

Data ultimei actualizari: 04/12/2013

dieta-de-postDieta sanatoasa pe care medicii trebuie sa o recomande persoanelor care tin post include alimente bogate in proteine si vitamine care pot substitui produsele consumate in timpul anului precum carnea si lactatele. Specialistii recomanda diversificarea dietei de post prin consumul de legume si fructe care pot sa ne asigure necesarul energetic zilnic in functie de metabolism si de particularitatile fiziologice.

Dieta de post bogata in proteine

Diversificarea surselor de proteine in perioada de post este foarte importanta. Nutritionistii recomanda varierea alimentelor de post la fiecare masa.

Legume bogate in proteine pe care medicii ar trebuie sa le recomande pacientilor: fasole, linte, mazare, spanac, sparanghel, conopida, telina, morcovi.

O dieta variata in proteine evita tendita de a consuma  doar alimente bogate in carbohidrati, precum paine, paste, cartofi in timpul perioadei de post.

Fructe bogate in vitamine

Fructe bogate in vitamina A: lamai, caise, grapefruit, mere, pere, nuci, migdale.

Fructe bogate in vitamina B1: struguri, banane, portocale, mere, migdale.

Fructe cu vitamina E: migdale, nuci.

Fructe bogate in vitamina C: lamai, banane, portocale, afine.

O dieta echilibrata pentru preventia afectiunilor

Un meniu echilibrat calitativ si cantitativ este esential pentru o dieta de post sanatoasa care sa asigure aportul zilnic de nutrienti si vitamine.

O dieta echilibrata implica si respectarea celor 3 mese principale, variind astfel alimentele de post bogate in proteine si vitamine.

Pentru gustarea din intervalul meselor principale, specialistii recomanda consumarea fructelor proaspete.

O dieta sanatoasa trebuie sa aiba in vedere si afectiunile de care sufera pacientul. Astfel ca un bolnav de diabet trebuie sa aiba in vedere o dieta cu un incidice glicemic scazut.

In acelasi timp, consumul unei cantitati suficiente de lichide este esentiala.

Necesarul energetic asigurat de glucide, lipide si proteine trebuie sa ia in considerare metabolismul bazal si efortul fizic pe care fiecare pacient il face, in functie de un stil de viata sedentar sau activ.

In cazul riscului de supraponderalitate sau obezitate, dar si pentru controlul hipertensiunii prin cantitatea de grasimi consumata, se recomanda consumarea legumelor fara adaugarea suplimentare a grasimilor.

Autor: Anamaria Blanaru

Anamaria Blanaru Anamaria Blanaru si-a finalizat studiile doctorale in Germania in domeniul Filologie. A urmat cursuri de comunicare si creative thinking la Praga. A publicat studii in publicatii de specialitate nationale si internationale (Viena). Este specialist in web content, comunicare, corporate training si studii hispanice.

Postati un comentariu

Nu includeti denumiri de medicamente in mesaj.