Stiri medicale

Cum si de ce sa se promoveze online medicii de familie?

Data ultimei actualizari: 27/07/2012

Internetul si tot ce a adus el a schimbat nu numai modul in care comunicam, dar si modul in care ne traim viata. Cumparaturile le facem online, emailul a inlocuit scrisorile si faxul, instant messaging-ul a inlocuit suetele cu prietenii, programarile la dentist, medic de familie si coafor se pot face toate online sau se pot rezolva cu un mesaj scurt pe email, nu neaparat un telefon. Perfectionarea tot prin cursuri online e preferata, stirile le citim pe Internet si tot asa.

Am ajuns la punctul in care nu ne imaginam viata fara Internet, iar onlineul castiga tot mai mult teren. Si daca oamenii petrec tot mai mult timp aici, e normal ca medicii de familie sa se adapteze la noile cerinte ale pacientilor lor. De aceea, vom explica pe scurt cum si de ce ar trebui ca medicii de familie sa se promoveze online.

Primul pas este ca medicii de familie sa poata fi gasiti usor. Acest lucru se poate rezolva fie prin crearea unui sit web, fie a unui blog, fie prin crearea unei pagini de profil pe un canal sau altul– retea sociala, retea de afaceri, site dedicat serviciilor medicale, etc.

Apoi e nevoie de dovedirea expertizei si a calitatii serviciilor. Competitia si concurenta nu pot fi ignorate iar cabinetul, individual sau de grup, trebuie sa devina cat mai cunoscut. Expertiza este dovedita usor prin redactarea de materiale cu subiect medical, fie pentru pacienti, fie pentru colegi, fie pentru ambele categorii. Articolele medicale pot fi publicate pe blogul sau situl propriu, pe portalurile dedicate medicilor de familie sau pacientilor lor, in reviste medicale sau publicatii online din domeniul sanatatii.

Scopul este de a ajunge la cati mai multi potentiali pacienti cat mai rapid si mai eficient. In acest scop trebuie alese comunitatile cele mai active si mai relevante. Facebook, de exemplu, este o retea sociala extrem de populara printre romani, iar comunitatile medicale si ale pacientilor sunt extrem de active. In plus, trebuie abordate publicatiile online unde pacientii ar cauta un nou medic de familie.

Foarte importante sunt parerile pacientilor actuali. Opiniile acestora ii vor influenta pe potentialii pacienti, asa ca trebuie incurajate. O experienta placuta descrisa pe situl unui medic de familie ajuta foarte mult, la fel recomandarile facute fie de pacienti, fie de colegi – medici de familie sau cu alte specializari – pe profilele personale din mediul online.

Cel mai la indemana mod de a intelege unde si cum va puteti promova este sa va puneti in pielea pacientului. Cum ar proceda sa va gaseasca? Poate cauta pe un motor de cautare, precum Google. Atunci, existenta unui sit web si a cat mai multor mentiuni pe alte situri de specialitate ajuta sa va pozitionati cat mai bine in motoarele de cautare. Apoi, pot intreba reteaua de prieteni pe Twitter, Facebook sau Google+. In acest caz, existenta unei pagini care sa descrie medicul sau cabinetul este extrem de utila, pentru ca poate fi foarte usor recomandata. In plus, odata primita recomandarea, viitorul pacient poate contacta foarte usor medicul de familie la care doreste sa se inscrie.

O a treia modalitate de cautare este in listele de medici oferite de siturile medicale. Partenerii nostri media, Reteaua Medicala, ofera de exemplu un astfel de serviciu. Astfel, prin achizitionarea unui abonament anual, un medic de familie are posibilitatea de a-si crea un profil cu toate informatiile relevante pentru pacienti, a primi cereri de programare de la pacienti, a fi gasit usor intr-o sectiune dedicata in functie de judetul si orasul in care profeseaza. La fel, o clinica sau un cabinet medical dedicat medicinei de familie sau care include un astfel de serviciu poate beneficia de un profil detaliat, ce include lista medicilor cu care colaboreaza, serviciu de programari si alte posibilitati de promovare.

Beneficiul unui astfel serviciu complet dedicat medicilor de familie si cabinetelor este rapiditatea cu care va puteti stabili o prezenta online. Profilul poate tine loc de website, puteti discuta probleme medicale cu pacientii in sectiunea de forum si, de asemenea, va puteti dovedi expertiza publicand materiale pe un portal medical foarte vizitat.

Sursa foto – carolsg, Fotolia.com

Autor: Alina Popescu
Alina Popescu

Alina Popescu editor al portalului FormareMedicala.

Postati un comentariu

Nu includeti denumiri de medicamente in mesaj.