SNMF solicita o procedura simplificata de deblocare a cardurilor

14/05/2015

SNMF solicita o procedura simplificata de deblocare a cardurilor

Citeste mai mult: https://www.formaremedicala.ro/snmf-solicita-o-procedura-simplificata-de-deblocare-a-cardurilor/

DEMONSTRATIE CARD DE SANATATEPentru o corecta informare atat a asiguratilor cat si a furnizorilor de servicii medicale, SNMF a solicitat Casei Nationale de Medicina Familiei sa transmita procedura detaliata de deblocare a cardului de sanatate.

“Ne manifestam inca o data ingrijorarea asupra greselii pe care SNMF a semnalat-o si printr-un comunicat de presa in luna februarie in ceea ce priveste informatiile despre deblocarea cardului disponibile pe site-ul CNAS. La subtitlul aferent deblocarii se mentioneaza ca medicul este cel care va suna la help-desk si va urma pasii pentru deblocare.

Va semnalam inca o data ca acest lucru este in totala contradictie cu dorinta declarata a CNAS de a creste calitatea serviciilor medicale oferite asiguratilor. Medicul nu se poate opri din activitatea sa medicala pentru a da telefoane si a urma instructiunile primite de la help-desk. Posesorul cardului de asigurat este singurul in masura sa se adreseze serviciului de deblocare a cardului, ca si in cazul cardurilor bancare.”, scrie in solicitarea trimisa catre CNAS.

Mai mult, pe site-urile Caselor de Asigurari de Sanatate din judetele Bacau si Dolj exista informatia ca medicul de familie este cel care deblocheaza cardurile.

“Va atragem atentia ca deblocarea cardurilor este imperios necesar sa fie realizata la nivelul tuturor furnizorilor, printr-o procedura la fel de simpla ca cea de activare. Pacientul care isi blocheaza cardul la spital, laborator sau chiar farmacie nu poate fi pus pe drumuri din nou catre medicul de familie sa ii fie deblocat cardul, perturband activitatea medicala a acestuia si anuland ordinea programarilor celorlalti pacienti”, mai scrie SNMF in solicitare.

Astfel, conducerea Sociatatii Nationale de Medicina Familiei propune Casei Nationale de Asigurari de Sanatate ca deblocarea cardurilor sa devina o procedura simpla si clara.

“Propunem insistent ca procedura de deblocare sa fie la fel de simpla ca si cea de activare pentru furnizorii de servicii medicale si pentru pacienti, adica sa presupuna doar comunicarea de catre pacient a numelui si numarului cardului, eventual si a CNP-ului sau numarului si seriei de buletin pentru a verifica identitatea apelantului. Pentru furnizori, procedura trebuie sa presupuna doar introducerea unui cod PIN de resetare, urmata de introducerea de catre pacient a noului cod PIN ales.

 Va rugam asadar sa ne transmiteti cu maxima diligenta procedura actualizata detaliata de deblocare a cardurilor si sa dispuneti informarea tuturor tipurilor de furnizori despre obligativitatea activarii si deblocarii cardurilor de catre toti furnizorii.”, se incheie cererea semnata de presedintele SNMF, Dr. Rodica Tanasescu.

 Solicitarea integrala poate fi vazuta AICI.

 

 

4 Comentarii

  1. Rusu Madalina says:

    In aceeasi situatie sunt si eu. Cardul de sanatate mi-a fost blocat la o farmacie. Sunt asigurata OPSNAJ, medicul de familie nu poate face nimic pentru ca lucreaza in mediu offline (doar cei din OPSNAJ). Am sunat la OPSNAJ timp de 15 minute încontinuu, au raspuns dupa 88 de apeluri. Au spus ca vor întreprinde demersurile necesare, doar ca eu trebuie sa caut un medic de familie din privat sa imi schimbe pinul. E nebunie curata 🙁

  2. Adrian says:

    În aceeași situație sunt si eu , sunt asigurat la OPSNAJ si am cardul blocat !
    Dacă a mai fost cineva in aceasta situație și a reușit să îl deblocheze , doresc să aflu si eu ce procedura s.a urmat pentru deblocarea cardului.
    Mulțumesc foarte mult!

  3. Flori says:

    Mama este bolnava si se afla in aceeasi situatie. Are probleme cu circulatia si in plus un calcul biliar. Se afla in imposibilitatea de a-si face investigatii medicale, eventual operatii. Imi vine sa urlu.Sistemul din tara e de uitat. De ce nu exista si in Romania mai multe case de asigurari de sanatate care fac aceste asigurari obligatorii de sanatate asa ca in Germania? De ce nu exista carduri cu poza si fara pin ca in Germania? De ce exista numai o casa de asigurari?

  4. Dumitru Constantin says:

    Cardul meu de sanatate mi-a fost blocat in urma a cinci erori de citire. Nu se raspunde la nici un telefon nici la OPSNAJ (de care apartin), nici la CNAS. Medicul de familie nu stie ce trebuie sa faca pentru deblocare si nici nu este dispus sa piarda timp in loc sa presteze consultatii. Doresc sa aflu unde trebuie sa ma adresez pentru deblocare. Va multumesc.

Postati un comentariu
Nu includeti denumiri de medicamente in mesaj.

Cele mai noi stiri:

Important pentru medicii de familie | Noi reglementari privind modul de acordare a serviciilor medicale pentru pacientii cu Covid-19

Patru medici de la UPU din cadrul Spitalului Judetean Sibiu s-au imbolnavit de Covid-19

Studiu: Peste 80% dintre pacientii infectati cu Covid-19 au carenta de vitamina D

Rusia a lansat productia celui de-al doilea vaccin anti-Covid | Alte doua vacccinuri in pregatire

INSP a lansat un program de screening cardiovascular