Publicitatea in domeniul medical, reglementata oficial | Reguli noi

Autor: Adriana Pavel, Redactor sef 07/10/2025
Publicitatea in domeniul medical, reglementata oficial | Reguli noi

Publicitatea in domeniul medical, reglementata oficial | Reguli noi

Citeste mai mult: https://www.formaremedicala.ro/publicitatea-in-domeniul-medical-reglementata-oficial-reguli-noi/

Colegiul Medicilor din Romania (CMR) a adoptat noi reguli privind publicitatea pentru cabinetele si unitatile medicale, prin Decizia nr. 20/2025 a Consiliului National, publicata in Monitorul Oficial. Noile prevederi vor intra in vigoare la 1 ianuarie 2026.

Potrivit documentului, promovarea activitatilor si serviciilor medicale trebuie sa respecte principiul „medicinii bazate pe dovezi stiintifice” si sa se limiteze la informatii reale, obiective si relevante despre activitatea medicala, pregatirea profesionala avizata a medicilor si dotarile tehnice ale unitatilor.

Se interzice explicit publicitatea care contine mentiuni comparative, denigratoare sau superlative, promite rezultate garantate ori promoveaza mesaje conspirationiste.

Publicitatea trebuie, de asemenea, sa corespunda realitatii si sa nu induca publicul in eroare, nici sa afecteze imaginea profesiei medicale ori reputatia colegilor.

Noua decizie prevede cateva conditii esentiale pe care trebuie sa le respecte orice forma de promovare:

• respectarea drepturilor pacientilor si a independentei profesionale a medicului;
• evitarea afirmatiilor inselatoare, comparative sau denigratoare;
• prezentarea clara, decenta, onesta si transparenta a informatiilor;
• interzicerea promisiunilor privind vindecarea sau garantia rezultatului;
• respect fata de profesie si colegi;
• conformitate cu principiile medicinei bazate pe dovezi stiintifice;
• interzicerea mesajelor conspirationiste sau a serviciilor fara beneficii clinice;
• protejarea secretului profesional si a datelor personale ale pacientilor;
• respectarea legislatiei si a normelor deontologice privind concurenta loiala.

Unitatile medicale isi pot face publicitate prin firma, corespondenta profesionala, sigla sau logo, site-uri web, pagini de social media, participari la manifestari stiintifice, reclame online, radio-TV, brosuri, pliante, publicitate stradala ori materiale audio-video difuzate in incinta unitatilor.

In cazul nerespectarii acestor reguli, colegiul teritorial va solicita retragerea sau modificarea materialelor publicitare – fizic sau online – in termen de 30 de zile.

Totodata, publicitatea realizata cu incalcarea deciziei de catre unitati medicale cu personalitate juridica va fi sesizata organelor abilitate, potrivit noii reglementari.

Etichete: publicitate domeniul medical, publicitate farma, publicitate medicamente, publicitate medicina

Cele mai noi stiri medicale:

» Toate stirile