EMA: Un nou efect secundar pe lista reactiilor adverse ale vaccinurilor ARNm

01/11/2022

EMA: Un nou efect secundar pe lista reactiilor adverse ale vaccinurilor ARNm

Citeste mai mult: https://www.formaremedicala.ro/ema-un-nou-efect-secundar-pe-lista-reactiilor-adverse-ale-vaccinurilor-arnm/

Agentia Europeana pentru Medicamente (EMA) a recomandat adaugarea menstruatiei abundente pe lista efectelor secundare ale vaccinurilor ARNm anti-Covid, informeaza Reuters.

Cazuri de menstruatii abundente – sangerare caracterizata printr-un volum si/sau o durata crescute care afecteaza calitatea vietii – au fost raportate in timpul studiilor clinice, in viata reala si in literatura medicala, a precizat EMA, dupa cum relateaza si Agerpres.

Cazurile – care au fost, in ce mai mare parte, mai putin grave si temporare – au fost raportate dupa prima, a doua si dupa doze booster ale vaccinului Comirnaty, de la Pfizer-BioNTech, si vaccinului Spikevax, al Moderna, mai spune Agentia, potrivit surselor citate.

Autoritatea de reglementare a ajuns acum la concluzia ca exista cel putin o ”posibilitate rezonabila” ca menstruatiile abundente sa aiba o asociere cauzala cu aceste vaccinuri.

Pfizer, BioNTech si Moderna nu au fost disponibile imediat pentru a comenta informatia.

Totusi, EMA a subliniat ca nu exista nicio dovada care sa sugereze ca perturbarile menstruale cu care se confrunta unele femei ar avea vreun impact asupra reproducerii si fertilitatii.

Etichete: efecte secundare vaccinuri ARNm, reactii adeverse vaccinuri anti-covid, menstruatie abundenta, EMA

Autor: Adriana Pavel

0 Comentarii

Postati un comentariu
Nu includeti denumiri de medicamente in mesaj.

Cele mai noi stiri: