Despre raportarea serviciile medicale acordate in luna iulie

09/08/2019
Despre raportarea serviciile medicale acordate in luna iulie

Despre raportarea serviciile medicale acordate in luna iulie

Citeste mai mult: https://www.formaremedicala.ro/despre-raportarea-serviciile-medicale-acordate-in-luna-iulie/

In data de 7 august 2019, din cabinetele medicilor de familie au fost transmise in Platforma Informatica a Asigurarilor de Sanatate (PIAS) aproximativ 400.000 de servicii medicale, dintre care 326.806 au fost semnate cu cardul si validate. Un numar de 61.806 servicii medicale au fost nesemnate cu cardul, precizeaza CNAS intr-un comunicat de presa.

“Mentionam ca din categoria serviciilor nesemnate fac parte cele acordate fara card de sanatate, ca de exemplu serviciile medicale acordate copiilor sau asiguratilor fara card (pierdut, furat, distrus, neemis). De asemenea, nesemnarea serviciilor poate aparea ca urmare a unor intarzieri de raspuns in sistem. Pana la inchiderea calendarului de raportari vor fi validate toate serviciile medicale care au fost acordate cu respectarea normelor legale in vigoare”, se arata in comunicatul citat.

Situatia raportarilor serviciilor acordate in luna iulie 2019 de furnizorii de servicii medicale aflati in relatie contractuala cu casele de asigurari de sanatate, pana la data de 7 august, este urmatoarea:

• Asistenta medicala primara: 9.770 raportari (din 10.111 cabinete medici de familie) – 96,6 %;
• Asistenta medicala ambulatorie de specialitate: 2.919 raportari (din 3.007 furnizori) – 97%;
• Farmacii: 21.406 raportari (din 23.210 furnizori) – 92%;
• Furnizori de servicii paraclinice in ambulatoriu: 1.274 raportari (din 1.319 furnizori) – 96,5%.

Termenele de raportare lunare sunt stabilite de fiecare casa de asigurari de sanatate in parte pentru furnizorii de servicii medicale cu care se afla in relatie contractuala.

De asemenea, tot potrivit CNAS, in cursul zilei de 7 august 2019, pe adresa de suport aflata la dispozitia furnizorilor de servicii medicale pentru cazurile in care intampina dificultati in accesarea PIAS, a fost inregistrat un numar de 10 sesizari care semnalau disfunctionalitati de sistem, toate solutionate in scurt timp dupa primirea mesajelor respective.

“Sunt convins ca ieri au mai existat cateva situatii in care interactiunea cu sistemul informatic a fost mai greoaie, de aceea indemn furnizorii sa apeleze la serviciile de suport pe care le au la dispozitie pentru a rezolva eventualele probleme cu care se confrunta. Numarul mare de raportari lunare generate in ultimele zile creste considerabil interactiunea cu sistemul. Este normal ca furnizorii sa se grabeasca sa raporteze serviciile din luna iulie, indiferent de termenul de raportare pe care il au, dupa experienta din ultima luna, in care sistemul a fost avariat. Am demarat demersurile necesare pentru ca PIAS sa faca fata mult mai bine situatiilor in care numarul interogarilor simultane este foarte mare. Din acest motiv, achizitia serviciilor de mentenanta este o prioritate pentru mine, pentru ca acestea asigura buna functionare a sistemului pe toate componentele”, a declarat Vasile Ciurchea, presedintele CNAS.

Reprezentantii institutiei mai mprecizeaza ca au continuat intalnirile cu furnizorii de servicii medicale in cadrul carora s-au discutat masuri pentru o mai buna functionare a sistemului informatic, dar si masuri de debirocratizare menite sa asigure pacientilor servicii medicale de o mai buna calitate.

Etichete: raportare servicii medicale, sistem informatic de sanatate, PIAS, CNAS

autor

Autor: Adriana Pavel

0 Comentarii

Postati un comentariu
Nu includeti denumiri de medicamente in mesaj.

Cele mai noi stiri: