Astmul indus de aspirina

28/02/2013

Astmul indus de aspirina

Citeste mai mult: https://www.formaremedicala.ro/astmul-indus-de-aspirina/

poza astmul indus de aspirinaMedicii pneumologi atrag atentia ca in cazul unui procent de 28% dintre pacientii adulti cu astm apar exacebari ale astmului ca raspuns la aspirina si alte antimflamatoare nonsteroidiene. Aceste simptome sunt mult mai frecvente la pacientii cu astm sever.

Hipersensibilitatea la aspirina a  pacientilor cu astm debuteaza cu simptome nazale (rinita vasomotorie, rinoreee), iar in timp apare si congestia nazala, precum si polipii nazali.

Hipersesnsibilitatea la aspirina a pacientilor cu astm debuteaza astfel: la cateva minute pana la 1-2 ore de la ingestia de aspirina are loc un atac acut de astm, deseori sever si care este insotit de rinoree, obstructie nazala, iritatie conjunctivala, flush purpuriu al capului si al gatului.

Sunt situatii in care se poate ajunge si  la pierderea cunostintei, bronhospasm violent sau chiar stop  respirator. Pentru a obtine mai multe informatii despre astmul indus de aspirina va invitam sa parcurgeti cursul de educatie medicala continua Astmul, diagnostic pozitiv si diferential postat pe platforma Formare Medicala.ro. Cursul este disponibil gratuit si creditat cu 10 puncte EMC.

Autor: Dorina Pirau

0 Comentarii

Cele mai noi stiri:

Radu Ganescu: Siguranta pacientului, un subiect uitat o lunga perioada de timp

Medicii din centrele de vaccinare isi primesc salariile restante din august

CMR cere eforturi din partea tuturor factorilor pentru a asigura nasteri in siguranta

Citu, despre certificatul verde Covid: Chiar nu este nicio discriminare

Dr. Catalina Poiana: Am ales profesia de medici pentru ca punem pacientul mai presus de orice