Stiri medicale

Noutati privind PIAS si validarea serviciilor medicale

Data ultimei actualizari: 15/05/2018


CNAS a luat masuri pentru remedierea fluctuatiilor aparute in functionarea Platformei Informatice a Asigurarilor de Sanatate (PIAS), potrivit unui comunicat al institutiei.

In informare se precizeaza ca specialistii firmei SIVECO Romania au demarat deja, la solicitarea CNAS, activitati tehnice in acest scop, care vor fi derulate pana la solutionarea indisponibilitatii temporare a PIAS, fara costuri din partea CNAS.

Astfel, pentru consolidarea functionalitatii PIAS, in seara de 14 mai a.c. platforma informatica a fost oprita programat intre orele 19:00 si 24:00.

“Reamintim ca serviciile medicale, medicamentele si dispozitivele medicale acordate/eliberate off-line din data de 7 mai 2018 si pana la solutionarea problemelor platformei informatice vor putea fi transmise in PIAS pana la termenul de raportare a activitatii lunii mai 2018”, conform comunicatului de presa.

Pentru validarea serviciilor medicale, medicamentelor si dispozitivelor medicale acordate/eliberate off-line, CNAS dezactiveaza urmatoarele reguli de validare:

a) “serviciul medical nu a fost raportat on-line in 3 zile lucratoare” – din data de 7 mai 2018 si pana la remedierea PIAS;
b) “serviciul nu a fost semnat cu cardul” – din data de 10 mai 2018 si pana la remedierea PIAS.

“In acest sens, pana la termenul de raportare a activitatii lunare pentru perioada in care au fost constatate intreruperi in functionarea PIAS, presedintele CNAS va emite ordin, conform art. 207-210 din H.G. 140/2018 si ale art. 40 – 42 din H.G. 155/2017. Aceste prevederi se adauga celor deja anuntate pentru ziua de 3 mai 2018”, mai transmite sursa mentionata.

Reamintim ca medicii de familie au protestat vineri, in fata CNAS, pentru nefunctionarea sistemului informatic de sanatate.

Un comentariu

  • Hlușneac Ștefan spune:

    Ce facem cu serviciile acordate din 1 mai până în 7 mai, care în termenul stabilit de validare au apărut validate, apoi după 7 mai nu au mai fost validate. Dovada acordării lor stau rețetele luate de bolnavi sau biletele de trimitere valorificate.
    Totuși trebuie lămurit de au fost stabilite 3 zile lucrătoare și nu 7, sau chiar nici una. Care e explicația CNSAS ?

Postati un comentariu

Nu includeti denumiri de medicamente in mesaj.