Acces cursuri

Stiri medicale

Medicii vor fi obligati sa declare sponsorizarile primite de la firmele de medicamente

Data ultimei actualizari: 13/01/2015

Reorganizarea programelor nationale de sanatateOrdonanta de Urgenta a Guvernului care obliga medicii si organizatiile profesionale de profil sa declare la Agentia Nationala a Medicamentului sponsorizarile primite de la firmele de medicamente, se va aplica incepand de anul viitor.

Ministerul de resort a aprobat formularele de declarare a sponsorizarilor si a publicat normele de aplicare a legii, pasi obligatorii pentru ca legea sa poata fi aplicata, relateaza economica.net.

Ce contine formularul de declarare a sponsorizarilor

Formularul pe care il puteti consulta aici contine informatii despre: beneficiarul sponsorizarii (nume, prenume, functie), data sponsorizarii, o scurta descriere a sponsorizarii, valoarea totala a sponsorizarii in lei, si, bineinteles, numele sponsorului.

De asemenea, MS a publicat si formularul de declarare a altor cheltuieli decat sponsorizarile, finantate de firmele de medicamente pentru personalul medical si organizatiile de profil, care poate fi accesat aici.

 In ce conditii firmele de medicamente pot sponsoriza participarea medicilor la congrese medicale organizate in tara sau la nivel international

Art. 37

(1) Sub incidenta acestei prevederi intra manifestarile medicale cu caracter local, regional, national sau international. Acestea sunt forme de publicitate adresate doar profesionistilor in domeniul sanatatii si prin urmare detinatorii de autorizatii de punere pe piata (DAPP) sau reprezentantii acestora trebuie sa notifice ANMDM inainte ca manifestarea medicala sa aiba loc, cu privire la urmatoarele aspecte:

– tipul de eveniment la care participa DAPP;

– materialele care vor fi distribuite in cadrul manifestarii;

– informatiile medicale furnizate in cadrul acestor manifestari – setul de slide-uri care fac referire la caracteristicile produsului si nu intreaga prezentare;

– specialistii romani care participa si prezinta informatii medicale care fac referire la caracteristicile unui produs, in cadrul manifestarilor internationale, trebuie sa notifice setul de slide-uri care fac referire la caracteristicile produsului si nu intreaga prezentare;

– obiectele promotionale distribuite (se enumera);

– specialitatile profesionistilor in domeniul sanatatii carora le sunt adresate informatiile.

(3) Daca in cadrul unei campanii publicitare a unui medicament se foloseste un set de studii este suficienta notificarea unica, la inceputul campaniei, insotita de un plan al tuturor manifestarilor din cadrul campaniei.

(4) In cazul in care in cadrul acestor manifestari se ofera premii, acestea trebuie sa aiba o valoare mica si sa nu fie conditionate de prescrierea unui medicament.

(5) Notificarea se face cu 10 zile inaintea desfasurarii evenimentului.

 

Postati un comentariu

Nu includeti denumiri de medicamente in mesaj.