Medicii se tem ca pacientilor cu cancer li se creeaza false asteptari

28/05/2014

Medicii se tem ca pacientilor cu cancer li se creeaza false asteptari

Citeste mai mult: https://www.formaremedicala.ro/medicii-se-tem-ca-pacientilor-cu-cancer-li-se-creeaza-false-asteptari/

Anemia prin deficit de fier la adolescentă şi la femeia înainte de menopauzăMesajele centrate pe emotiile pacientilor cu cancer si nu pe informatii despre riscuri si forme de tratament care sunt utilizate in diferite forme de publicitate ale centrelor medicale au atras atentia si ingrijorarea specialistilor. In urma unui studiu publicat in revista de specialitate “Annels of Internal Medicine”, s-a demonstrat ca foarte multe centre de tratament in cancer utilizeaza mesaje catre public centrate pe sentimente de frica si speranta, insa rareori sunt centrate pe riscuri, beneficii sau costurile pe care le implica tratamentul.

Medicii considera ca astfel de forme de publicitate ar putea genera cereri pentru servicii medicale inadecvate pentru anumiti pacienti si, mai ales, asteptari irealiste asupra rezultatetelor tratamentului.

Centrele medicale promoveaza tratamentul, dar nu si screeningul

Conform acestui studiu, majoritatea formelor de publicitate (88%) promoveaza posibilitatile de tratament in cancer, si foarte putine (18%) promoveaza screeningul in cancer sau serviciile de asistenta.

Doar 2% dintre reclame promoveaza serviciile de ingrijiri paliative sau managementul bolii.

Foarte putine dintre reclame (2%) aduc in atentia publicului forme alternative de tratament la interventiile chirurgicale sau la radioterapii.

Reclamele sunt centrate pe emotiile pacientilor

61% dintre reclame folosesc un limbaj in care cuvinte precum “speranta”, “ultima speranta” sunt menite sa influenteze emotional decizia publicului (“Ultima ta sansa”, “Formele noastre avansate de tratament aduc o noua dimensiune in tratarea cancerului”).
40% dintre reclame se refera la cancer ca la o batalie sau o lupta, cuvinte care din nou fac apel la implicarea emotionala a pacientilor (“Am luptat, am castigat”, “Am dat gata cancerul”).

Nu au lipsit in reclame nici testimonialele pacientilor cu cancer sau asocierea cu imaginea unor persoane publice la nivel local sau national.

Concluzia studiului a atras atentia ca pacientilor li se transmit mesaje care sa ii emotioneze sis a le creeze false asteptari, si nu sa ii informeze asupra riscurilor sau noilor posibilitati de tratament in cancer.

Autor: Anamaria Blanaru

0 Comentarii

Postati un comentariu
Nu includeti denumiri de medicamente in mesaj.

Cele mai noi stiri: