IMPORTANT! Contractul – cadru 2016-2017 – schimbari MAJORE pentru medicii de familie

19/10/2015
IMPORTANT! Contractul – cadru 2016-2017 – schimbari MAJORE pentru medicii de familie

IMPORTANT! Contractul – cadru 2016-2017 – schimbari MAJORE pentru medicii de familie

Citeste mai mult: https://www.formaremedicala.ro/important-contractul-cadru-2016-2017-schimbari-majore-pentru-medicii-de-familie/

medicul-2015Draftul de Contract-Cadru pentru pentru anii 2016 – 2017  “a aruncat in aer” grupurile de profil de pe retelele de socializare. Pe acest subiect s-au starnit dezbateri aprinse inca de vineri, 16 octombrie, de cand CNAS a postat proiectul pe site-ul propriu pentru consultare.

Proiectul de Hotarare de Guvern pentru aprobarea pachetelor de servicii şi a Contractului-cadru care reglementeaza conditiile acordarii asistentei medicale in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate pentru anii 2016 – 2017 si Nota de fundamentare – sunt documentele cele mai dezbatute in ultimele zile de catre medici si cadrele medicale.

Conform proiectului de Contract-cadru, incepand de anul viitor, lucrurile se vor suferi schimbari in special pentru MEDICII DE FAMILIE, pacienti si copii de varsta scolara.

SCHIMBARI PRECONIZATE:

-Medicii de familie pot incheia contract de furnizare de servicii medicale cu casele de asigurari de sanatate indiferent de numarul persoanelor asigurate inscrise pe listele proprii si nu mai este prevazuta stabilirea unui numar necesar de medici de familie care sa intre in relatie contractuala cu casele de asigurari de sanatate

Medicul de familie nou-venit intr-o localitate care incheie conventie de furnizare de servicii medicale, pentru o perioada de trei luni (perioada considerata necesara pentru intocmirea listei), la sfarsitul celor trei luni incheie contract de furnizare de servicii medicale pentru lista pe care si-a constituit-o pana la data incheierii contractului

stabilirea zonelor/localităţilor deficitare din punctul de vedere al existenţei medicilor de familie se face de către reprezentanţii casei de asigurări de sănătate şi ai direcţiei de sănătate publică; .

-Medicul de familie elibereaza bilet de internare pentru situatiile in care in scrisoarea medicala eliberata la externare din spital/biletul de externare din spital se recomanda reinternarea asiguratului la o data ulterioara; in aceste situatii nu se acorda consultatii pentru eliberarea biletelor de internare si nu este necesara prezentarea cardului national de asigurari sociale de sanatate;

Proiectul INTEGRAL pentru aprobarea pachetelor de servicii şi  Contractul-cadru cu nota de fundamentare si toate modificarile propuse, poate fi VAZUT AICI

Termenul limita pana la care se pot face propuneri este cea de a 10-a zi de la data introducerii pe site-ul CNAS a textului proiectului de act normative.

 

Autor: FormareMedicala.ro

20 Comentarii

  1. SAVU says:

    Pentru a nu avea de aface cu ANAF-ul fiecare furnizor, inclusiv de servicii medicale, trebuie sa respecte principiile care stau la baza bunului simt, adica sa raporteze ceea ce a efectuat beneficiarului, in cazul nostru bolnavului, in timp util si convingator. Daca am incercat sa conving colegii medici ca acest instrument numit card de sanatate va deveni carte de identitate (prin anii 2005, eram la CJAS Dolj)le aduc la cunostinta acum ca modalitatea de evidentiere a satisfactiei asiguratului (bolnavului/insotitorului) prin Cestionarul electronic feed-back pregonizat a da rezultate incepand cu anul 2017 va intra in atentia, la inceput a CNAS-ului si apoi cu siguranta va fi insusit de ANAF si alte organe ,,competente,,. Trebuie inteles ca informatizarea, inclusiv a sistemului de sanatate, este o necesitate asa cum o confirma cardul, registrul electronic, s.a.m.d. iar siguranta pastrarii confidentialitatii, a necesitatii salvarii vietii, etc. trebuie sa primeze banului. Cand am ales profesia ne-am angajat in aceasta lupta si trebuie sa ne dedicam acesteia. Asa trebuie sa gandeasca atat juristul cat si militarul, finantistul, preotul sau pompierul, iar lista poate continua. Deocamdata moneda face jocul si trebuie sa-i acordam prioritatea in democratie. Sa fim intelegatori! Amin!

  2. Moscalu says:

    Sunt mf,am 20000 de plată la ANAF funass, nu pot plăti până 29 iulie; pot încheia contract cu cjas pe o perioada scurta până achit datoria?

  3. SAVU says:

    SIUI este o necesitate pe care majoritatea medicilor nu o recunosc. Daca ar conlucra cu specialistii in IT ar rezulta multe realizari benefice in primul rand beneficiarilor cat si furnizorilorde servicii medicale dar se fuge (sub motivul confidentialitatii) de realitatea actului medical (parte din medici nu se lasa controlati) urmarindu-se compesatii cat mai mari (bani, foloase materiale si altele – dar nu toti – )atat de la bolnavi cat si de la locul de munca. Pacat ca se ajunge la acest compromis…

  4. GH DANILA says:

    DACA vrei sa i-ti faci niste analize simple cu toate ca esti asigurat fara coplata nu ai nici o sansa .PERSOANELE care nu au bani mor incet si sigur cu acest sistem de sanatate infect.

    • Dodo says:

      Stimabile, nu stii ce vorbesti.La sfarsitul anului trebuie sa inchei un nou contract cu CASMB. Am 1180 de pacienti pe lista pentru care voi primi cam 5000 RON brut din care:
      1. Trebuie sa platesc asistenta; -ca sa ia in mana 1500 RON pe mine ma costa 2900. Mai raman 2100 RON din care trebuie sa platesc chiria 1000 RON.Am ajuns la 1100 din care trebuie sa platesc cheltuieli administrative – apa calda, apa rece, caldura, salubritate, contract cu ECOTIC pentru reciclarea materialelor medicale, contabila, internet, toner pentru imprimanta, hartie, material de curatenie si igienizare, o femeie de serviciu, curent electric,etc. In concluzie, incepand cu luna noiembrie 2016 va fi cel putin un medic de familie in Bucuresti. Asa sa va ajute Cel de Sus!

  5. Dan says:

    Iar nu le convine medicilor de familie? Le convine sa ia bani doar ca au pacientul pe lista si atat? E vremea sa faca si servicii.

  6. savu says:

    CARDUL DE SANATATE VA SIMPLIFICA ENORM BIROCRATIA IAR MINIMIZAREA ACESTEIA VA PERMITE MEDICULUI, INDIFERENT DE SPECIALITATE, OPTIMIZAREA TIMPULUI AFECTAT ASIGURATULUI SI MAXIMIZAREA INCREDERII INTRE PARTI (MEDIC-PACIENT, PACIENT-ASIGURATOR, ASIGURATOR-FURNIZOR DE SERVICII MEDICALE, S.A.M.D.)CU EVIDENTIEREA EFICIENTEI SI EFICACITATII PARTILOR. NUMAI PRINTR-UN S.I.U.I. BINE PUS LA PUNCT SE REALIZEAZA DEZIDERATELE PARTILOR, IAR CA SA FUNCTIONEZE LA PARAMETRII PROIECTATI NECESITA CORECTITUDINE DIN PARTEA MEMBRILOR CE ALCATUIESC PARTILE, ADICA: ASIGURATORII (INCLUSIV CNAS), PRIN MEMBRII SAI (MAI ALES CEI DIN SISTEMUL INFORMATIC), MEDICII, ASIGURATII, ETC. SA FIE DESCHISI SI CORECTI; SA NU CONTRIBUIE LA DENIGRAREA PARTILOR SI LA ACTIUNI CARE SA SABOTEZE PROMOVAREA SI DEZVOLTAREA S.I.U.I.-ULUI, SISTEM CARE VA ELUCIDA REALITATEA PARTILOR, INCLUSIV CAZURILE DE FRAUDA. AMIN!

  7. Gina says:

    Sunt nou intrata in sistem si pe langa faptu ca m-am confruntat deja cu multe formalitati,observ ca nu an de an apar schimbari,ci zi de zi…

  8. DR. VISAN GABRIEL DRAGOS says:

    Creşterea calităţii actului medical; stimularea concurenței și dezvoltarea unui mediu concurențial care să încurajeze performanța.
    Medicii de familie ar trebui sa poata încheia contract de furnizare de servicii medicale cu casele de asigurări de sănătate indiferent de numărul peroanelor înscrise pe listele proprii şi sa nu mai fie prevăzută stabilirea unui număr necesar de medici de familie care să intre în relaţie contractuală cu casele de asigurări de sănătate. In prezent limita minimă este de 800 persoane înscrise în mediul urban, iar în mediul rural se stabileşte pe unităţi administrativteritoriale/zone urbane de către o comisie formată din reprezentanţi ai caselor de asigurări de sănătate şi ai direcţiilor de sănătate publică, ai colegiilor teritoriale ale medicilor, ai patronatului judeţean al medicilor de familie şi ai asociaţiei profesionale judeţene a medicilor de familie; Comisia stabilea şi numărul necesar de medici de familie ce puteau intra în relaţie contractuală cu casa de asigurări de sănătate. Rezultatul imediat al acestei propuneri va fi eliminarea prevederilor referitoare la numărul optim de 1.800 de persoane înscrise pe lista unui medic de familie; – eliminarea reglementarilor privind comisia formată din reprezentanţi ai caselor de asigurări de sănătate și ai direcţiilor de sănătate publică, ai colegiilor teritoriale ale medicilor, ai patronatului judeţean al medicilor de familie şi ai asociaţiei profesionale judeţene a medicilor de familie – care aveau atribuţii în stabilirea numărului necesar de medici și a numărului de persoane înscrise (în mediul rural) pentru care se încheia contract cu casa de asigurări de sănătate; – medicul de familie nou-venit într-o localitate care încheie convenţie de furnizare de servicii medicale, pentru o perioadă de 3 luni (perioadă considerată necesară pentru întocmirea listei), la sfârşitul celor 3 luni încheie contract de furnizare de servicii medicale pentru lista pe care şi-a constituit-o până la data încheierii contractului; – urmare a desfiinţării comisiei mai sus menţionate, stabilirea zonelor/localităţilor deficitare din punctul de vedere al existenţei medicilor de familie se va putea face de către reprezentanţii casei de asigurări de sănătate şi ai direcţiei de sănătate publică;
    In conditiile existente in prezent se incalca dreptul la libera concurenta si libertatea economica! In plus se comit abuzuri din partea CJAS!
    Art. 45 din Constituția României prevede faptul că “accesul liber al persoanei la o activitate economică, libera inițiativă și exercitarea acestora în condițiile legii sunt garantate”. Aceste prevederi se coroborează cu prevederile art. 16 din Carta drepturilor fundamentale a Uniunii Europene[1] unde se menționează faptul că “libertatea de a desfășura o activitate comercială este recunoscută în conformitate cu dreptul Uniunii și cu legislațiile și practicile naționale”. Libertatea economică reprezintă condiția realizării celorlalte drepturi fundamentale precum dreptul la viață, la un nivel de trai decent, dreptul la sănătate, educație și cultură[2].
    Curtea Constituțională a statuat prin jurisprudența sa faptul că principiul libertății economice nu este un drept absolut al unei persoane ci este condiționat de respectarea limitelor stabilite de lege, limite ce urmăresc asigurarea unei anumite discipline economice ori protejarea unor interese generale, precum și asigurarea respectării drepturilor și intereselor legitime ale tuturor[3]. De asemenea, obligația statului este să respecte dreptul de acces la activitatea economică ci nu obligația de a menține în viața economică o societate comercială prin eforturi publice. De altfel, dreptul oricărei persoane de a desfășura o activitate economică este liber, statul garantând doar accesul neîngrădit la libera inițiativă, precum și exercitarea acesteia[4].
    Accesul liber al persoanei la o activitate economică nu înlătură obligaţia comerciantului de a se conforma regulilor de comerţ şi, de asemenea, nu exclude instituirea, prin lege, a sancţiunii confiscării mărfurilor, produselor sau sumelor de bani destinate desfăşurării unor activităţi comerciale ilicite. Sunt sancţionate astfel încălcarea de către comercianţi, persoane fizice sau juridice, a unor norme de comerţ menite să consolideze economia de piaţă şi interesele cetăţenilor în activitatea economic[5].
    Accesul liber al persoanei la o activitate economică şi libera iniţiativă sunt garantate în condiţiile în care sunt exercitate potrivit prevederilor legale în materie, iar agentul economic care îşi desfăşoară activitatea în afara acestor reglementări nu poate invoca încălcarea principiului constituţional conţinut de art. 45 din Constituția României. Pe de altă parte, impunerea prin lege a anumitor condiţii unui cetățean străin care solicită prelungirea dreptului de şedere temporară, invocând motive ce ţin de desfăşurarea unei activităţi economice în ţară, această activitate trebuie să aibă o anumită amploare, importanţă ce se demonstrează şi se verifică prin raportarea la o anumită sumă investită sau la un anumit număr de angajaţi[6].
    [1] http://eur-lex.europa.eu/homepage.html?locale=ro ;
    [2] Ștefan Deaconu – “Drept constituțional” , Editura “C.H. Beck”, București, 2013, pag.225;
    [3] Decizia Curții Constituționale nr. 162 din 08.02.2011, publicată în Monitorul Oficial, Partea I nr. 272 din 19/04/2011;
    [4] Decizia Curții Constituționale nr. 431 din 21.10.2004, publicată în Monitorul Oficial, Partea I nr. 1140 din 02/12/2004;
    [5] Decizia Curții Constituționale nr. 472 din 04.11.2004, publicată în Monitorul Oficial, Partea I nr. 52 din 17/01/2005;
    [6] Decizia Curții Constituționale nr. 542 din 27.06.2006, publicată în Monitorul Oficial, Partea I nr. 661 din 01/08/2006;

  9. Fogorosi says:

    Doresc sa fiu la zi cu informatiile despre medici.

  10. tucaovidiu says:

    Desfiintarea comisiilor paritare de la nivelul caselor judetene de sanatate ar duce la un fel de dictatura CNAS privind posturile din sanatate. Cu siguranta se urmareste ca centrele private in spatele carora sunt multi politicieni sa poata incheia cat mai multe contracte cu casa de sanatate. Chiar daca nu au suficienti pacienti prin trimiterea acestora catre alte specialitati din clinica respectiva se vor incasa multi bani de la bugetul CNAS. De asemenea se urmareste distrugerea acestei profesii independente – MEDIC si acapararea serviciilor medicale de aceste centre private. Ar trebui reformat sistemul de sanatate prin introducerea asigurarilor private din care aceste centre sa se finanteze iar sistemul public de sanatate sa fie delimitat de cel privat si finatat din fondurile publice.

    • mihaella says:

      nu mai pot centrele private de prezenta comisiilor paritare…se face loc pentru contracte cu centre private indiferent de prezenta sau absenta comisiilor paritare.in privinta numarului de pacienti va contrazic…nu poti trimite aceiasi pacienti la n servicii, asadar sunt necesari multi pacienti.

  11. VLAD says:

    Buna dimineata.
    Toata lumea este revoltata ca numarul de pacienti necesari ptr un cabinet scade sub 800,ca vom fi preluati de “companii “.Cred ca e bine sa intelegem ca NU asta este problema reala.Problemele reale pe care acest forum al medicilor de famile trebuie sa le puna in vederea autoritatilor sunt:marirea valorii punctului pentru cresterea veniturilor medicilor ,acordarea de facilitati ptr cumpararea de echipamente medicale in cabinete,renuntarea la milioane de hirtii fara rost pe care Directia Sanitara le trimite ,ca fiind urgente,repozitionare in raportul cu casele de sanatate si actionarea in judacata a acestora in cazul furtului din banii medicilor prin nevalidarea serviciilor,prin nevalidarea pacientilor transferati,sau asigurati,protocoale terapeutice pentru trimiteri la specialitati,informarea specialistilor din toate spitalele ptr eliberarea la externare a retetelor compensate;trebuie sa incurajam venirea doctorilor -colegi in sistem nu sa inchidem sistemul cum doresc “titularii”nemuritori de cabinete.
    Aruncam ca asa e peste tot in strainatate -nici unul din membrii din comisile de medicina familiei nu a lucrat in strainatate sau daca au facut-o pe termen scurt;eu am lucrat 6 ani si va spun ca aberatiile pe care le-am constatat la intoarcerea in tara sunt de neimaginat in anul 2015.Sa vedem problemele principale:salarizare,educatia medicului ,birocratie,si apoi alte lucruri imaginare(vin lanturile si neiau pacientii???)

  12. diaconescugabriela says:

    SUNT DE NEACCEPTAT ACESTE MODIFICARI.NU TREBUIE SA MAI FIM DE ACORD SA DECIDA ALTII CE AVEM DE FACUT IN CABINETE.AR CAZUL SA NE ACCEPTE SI NOUA EXISTENTA IN DEZBATERI SI SA NE IA IN CONSIDERATIE . LE TRBUIE O LECTIE DE NEUITAT

    • Daniel_M says:

      Like Vlad.
      Dislike diaconescugabriela.
      Medicina de familie este o profesie liberal si blocarea accesului tinerilor medici in a-si exercita profesia este o politica de lumea a 3-a.
      Pacientii vor veni la medicii competenti si nu la cei care sunt membrii actualelor clanuri locale.
      Sunt in pozitia unui medic ce nu-si poate deschide propriul cabinet. In schimb, o baba care iese la pensie anul asta mi-a cerut 30000 euro pe lista ei de pacienti plus sa inchiriez de la ea spatiul total impropriu in care-si desfasoara activitatea.
      Asta este situatia si ea nu mai poate continua.

      • Adelia says:

        Si eu sunt medic tanar si tot 30.000 de euro mi s-a cerut. Si nu am de unde sa-i dau. Daca voi putea face un cabinet cu un nr de pacienti mai mic, va fi o binecuvantare pt mine.Si bani nu vor fi multi, dar nu voi muri de foame. Pacienti putini inseamna si bine tratati.

    • mihaella says:

      dna diaconescu deocamdata actualii titulari de cabinete hotarasc daca proaspetii medici de familie au dreptul sau nu sa deschida propriile lor cabinete…asta nu e normal!nu e normal ca cei care vor sa isi vanda cu un profit bun cabinetele sa se opuna legii care da voie deschiderii de noi cabinete.

    • laura says:

      Sunt în totalitate de acord cu Vlad. Era și timpul ca medicii care au moștenit cabinetele de cartier să muncească pentru a nu pierde pacientii care oricum au început sa își știe dreptul de a schimba medicul de familie. M-am saturat de titlurile acestea alarmiste de parcă s-ar termina cu cariera de medic de familie… Ar trebui să ne intereseze mai mult relația cu Casa de Asigurări care este una de sclav-stapan.

Postati un comentariu
Nu includeti denumiri de medicamente in mesaj.

Cele mai noi stiri: