Stiri medicale

Examenul de studii complementare, pe 21 septembrie

Data ultimei actualizari: 11/04/2013

Examenul pentru obtinerea atestatelor de studii complementare va avea loc pe data de 21 septembrie 2011. Pana atunci insa, medicii interesati trebuie sa stie ca inscrierile pentru acest examen se fac in perioada 22 august- 5 septembrie 2011 la sediul Ministerului Sanatatii.

Aceeasi perioada de inscriere este valabila si pentru cei care vor sa obtina atestatul in Ultrasonografie generala, dar care trebuie sa se inscrie la directiile de sanatate publica din centrele universitare in care s-a facut pregatirea (Bucuresti, Constanta, Cluj, Craiova, Iasi, Oradea, Sibiu si Timisoara. De asemenea, in aceasta sesiune se pot inscrie candidatii care finalizeaza pana pe 31 august 2011 pregatirea teoretica si practica efectuata in vederea obtinerii atestatelor de studii complementare.

Indicatii pentru atestatul in asistenta medicala de urgenta

De exemplu, pentru obtinerea atestatului in asistenta medicala de urgenta pentru structurile de primiri urgente se pot inscrie medicii de medicina generala cu drept de libera practica, medicii specialisti sau primari pe ATI, pediatrie si medicina de familie, posesori ai atestatului de studii complementare in asistenta medicala de urgenta prespitaliceasca.
Examenul va consta intr-o proba scrisa si doua probe practice in domeniul specialitatilor medicale si trauma. Fiecare din cele trei probe este considerata eliminatorie, sarcina medicului fiind aceea de a obtine minimum nota 7 pentru fiecare proba in parte.

Ce trebuie sa contina dosarele de inscriere

Dosarul necesar inscrierii va trebui sa contina urmatoarele documente:

  • cerere de inscriere in care se va preciza denumirea atestatului precum si centrul universitar medical in care se doreste sustinerea examenului, conform pregatirii efectuate (se va mentiona data si locul nasterii – necesare eliberarii atestatului, precum si un numar de telefon de contact);
  • copia diplomei de medic/medic dentist/farmacist;
  • copii dupa documentele de schimbare a numelui (daca este cazul);
  • copia Certificatului de Membru al organizatiei profesionale de profil avizat pentru anul in curs in conditiile prevazute de Legea nr.95/2006, cu modificarile si completarile ulterioare;
  • copie dupa actul de identitate (BI/CI);
  • certificate din care sa rezulte absolvirea cursurilor de pregatire, eliberate de autoritatile competente, conform celor prevazute pentru fiecare atestat (copii xerox). Pentru medicii specialisti care au efectuat pregatirea ca modul obligatoriu in rezidentiat, o copie xerox a modulului din carnetul de rezident, precum si a primei pagini a carnetului.
  • adeverinte sau caracterizari care sa ateste efectuarea stagiilor practice si a numaruluide examinari prevazute pentru fiecare tip de atestat ( daca este cazul);
  • pentru atestatele care se pot obtine numai ulterior unei pregatiri confirmate printr-un alt atestat/competenta (ex: asistenta medicala de urgenta pentru structurile de primiri urgente, ecocardiografie transesofagiana, IRM, endoscopie digestiva terapeutica, chirurgie laparoscopica nivel II-tehnici avansate), candidatii vor depune copie xerox dupa atestatele/competentele mentionate la punctele respective;
  • adeverinta de la locul actual de munca din care sa reiasa functia si gradul profesional, cu mentionarea specialitatii si a numarului ordinului de confirmare in gradul profesional;
  • chitanta de plata taxei de 400 de lei achitata cu mandat postal

Tabelele cu candidatii inscrisi vor fi facute publice pana pe 12 septembrie 2011, arondarea candidatilor pe centre universitare va fi comunicata pe 14 septembrie 2011. De asemenea, listele al caror dosar de inscriere este admis vor fi publicate pe 19 septembrie. Aflati mai multe si despre sesiunea care a avut loc in aprilie.

Autor: Oana Ciornia
Sursa: www.paginamedicala.ro

Postati un comentariu

Nu includeti denumiri de medicamente in mesaj.