Stiri medicale

Doua alimente combinate care scad riscul obezitatii

Data ultimei actualizari: 11/07/2014

prediabetObezitatea este unul din principalii factori ai bolilor cronice si apare din cauza dezechilibrului intre aportul caloric si activitatea fizica redusa. Alimentele cu un continut caloric ridicat precum dulciurile, bauturile carbogazoase si produsele de tip fast-food cresc riscul supraponderalitatii si obezitatii. Cercetatorii spanioli au descoperit ca un consum regulat de iaurt in care se adauga fructe tine sub control greutatea si lupta impotriva kilogramelor in plus.

Iaurtul scade riscul obezitatii

Un nou studiu al Universitatii Narvarra, publicat in revista de specialitate “Nutrition, Metabolism and Cardiovascular Diseases”, citat de elmundo.es, a analizat relatia dintre o dieta bogata in iaurt si preventia obezitatii.

Rezultatele au aratat ca un consum ridicat de iaurt reduce riscul supraponderalitatii si obezitatii.

In timpul studiului a fost analizat timp de sase ani stilul de viata a peste 8000 de persoane cu o medie de varsta de 37 de ani.

Nici una dintre aceste persoane nu suferea de obezitate la inceputul studiului, insa 1860 dintre ele erau obeze la finalul studiului.

Aceste persoane au fost impartite pe parcursul studiului in grupuri distincte in functie de cantitatea de iaurt consumata.

Rezultatele studiului au aratat ca persoanele care au consumat cel putin sapte iaurturi pe saptamana aveau un risc mai mic de obezitate decat cele care consumau sub doua iaurturi pe saptamana.

Iaurtul si fructele combinate au o eficienta mai mare impotriva obezitatii

Acelasi studiu arata ca iaurtul la care se adauga fructe este mai eficient in lupta impotriva kilogramelor in plus.

Un raport al Organizatiei Natiunilor Unite pentru Alimentatie si Agricultura (FAO) atrage atentia ca peste 50% din populatia Europei este obeza si pune accentul pe importanta recomandarii unui stil de viata sanatos pentru a lupta impotriva obezitatii.

Pentru a preveni obezitatea sau carentele in alimentatie, medicii de familie pot afla cum se calculeaza aportul caloric necesar in functie de metabolismul bazal si activitatea fizica, care sunt etapele intocmirii unei diete individualizate consultand cursurile online Nutritia in practica MF si Nutritia la copilul 1-5 ani disponibile gratuit pe platforma FormareMedicala.

Autor: Anamaria Blanaru

Anamaria Blanaru Anamaria Blanaru si-a finalizat studiile doctorale in Germania in domeniul Filologie. A urmat cursuri de comunicare si creative thinking la Praga. A publicat studii in publicatii de specialitate nationale si internationale (Viena). Este specialist in web content, comunicare, corporate training si studii hispanice.

Postati un comentariu

Nu includeti denumiri de medicamente in mesaj.