Acces cursuri

Stiri medicale

Diclofenacul si ibuprofenul pot produce atacuri de cord

Data ultimei actualizari: 18/06/2013

Diclofenacul si ibuprofenul pot produce atacuri de cordAgentia Europeana pentru Medicamente (EMA) a emis o avertizare cu privire la precautia in utilizarea antiinflamatorului diclofenac in doze mari. Riscul  suplimentar de atac de cord trebuie luat in seama inclusiv de medicii care prescriu medicamentul.

Desi antiinflamatorul este considerat in continuare cu mai multe beneficii decat riscuri, EMA recomanda intr-un comunicat ca pacientii cu probleme cardiace sau circulatorii grave sa nu-l utilizeze.

 

Decizia EMA, adoptata de Comisia de Evaluare a Riscurilor, are la baza un studiu international ce a conchis ca folosirea pe termen indelungat si in doze mari a diclofenacului si ibuprofenului creste cu o treime riscul unui atac de cord, atac cerebral sau chiar decesul in urma unei afectiuni cardiovasculare grave.

Cu toate că diclofenacul, produs de mai multe laboratoare, este considerat în continuare cu mai multe beneficii decât riscuri, EMA recomanda precautie în cazul anumitor pacienti. Mai mult, persoanele care prezinta factori de risc, cum ar fi hipertensiune arteriala, colesterol marit, diabet sau fumatul trebuie sa foloseasca antitinflamatorul “doar dupa o examinare atenta”.

Totodata, precautia trebuie sa vina si din partea medicilor prin reevaluarea periodica a pacientilor si necesitatea administrarii acestui medicament, conform comunicatului agentiei.

Agentia Europeana pentru Medicamente mentioneaza ca efectele medicamentelor antiinflamatoare nesteroidiene, cum este diclofenacul, au fost monitorizate in ultimii ani in Uniunea Europeana, iar studiile de siguranta din 2005, 2006 si 2012 au evidentiat o legatura cu un risc usor crescut de formare de cheaguri in sange. In unele cazuri, aceste cheaguri pot conduce la atacuri cardiace sau cerebrale.

Stire preluata de pe www.agerpres.ro

Postati un comentariu

Nu includeti denumiri de medicamente in mesaj.