Acces cursuri

Stiri medicale

De ce medicii de familie ar trebui sa foloseasca retelele de socializare

Data ultimei actualizari: 04/09/2014

cursuri-online-dermatologieMedicii de familie ar putea sa pastreze contactul cu pacientii mult mai eficient daca ar folosi constant retele de socializare precum Facebook, Twitter sau bloguri personale, considera specialistii de la American Academy of Family Physicians, aafp.org Acestia le recomanda medicilor de familie sa fie prezenti si in mediul virtual, nu doar in cabinete, deoarece pacientii lor au tendinta de a cauta informatii despre medici, tratamente sau diagnostic pe internet.

Medicii de familie si-ar putea informa pacientii si pe retelele de socializare

Prin retelele de socializare, medicii ar putea sa le ofere pacientilor material informative, sa-i indrume catre anumite activitati, campanii destinate pacientilor, dar si sa se promoveze personal.

Pe de alta parte, reprezentantii AAFP ii avertizeaza pe medici ca ar trebui sa fie vigilenti atunci cand posteaza un anumit mesaj pentru a nu incalca confidentialitatea medic-pacient sau regulile de profesionalism medical.

Afecteaza statutul de medic profesionit postarea pe retelele de socializare?

Multi medici evita sa interactioneze in mediul online pe motivul ca nu este o activitate care sa le sustina statutul de profesionist, si ca este o activitate mai mult de divertisment.

Exista insa trei motive pentru care un medic de familie ar putea folosi retelele de socializare in scop medical.

Printr-un blog sau prin postarea unei informatii pe o retea de socializare, medicii de familie ar putea sa afle care sunt nevoile pacientilor si cum sa-si imbunatateasca practica la cabinet.

Medicii ar putea sa vina in ajutorul pacientilor care au diferite intrebari referitoate la simptome si sa-i indrume catre un control medical.

In acelasi timp, un medic ar putea primi si feedback despre serviciile oferite sau despre un anumit tratament recomandat.
 

Autor: Anamaria Blanaru

Anamaria Blanaru Anamaria Blanaru si-a finalizat studiile doctorale in Germania in domeniul Filologie. A urmat cursuri de comunicare si creative thinking la Praga. A publicat studii in publicatii de specialitate nationale si internationale (Viena). Este specialist in web content, comunicare, corporate training si studii hispanice.

Postati un comentariu

Nu includeti denumiri de medicamente in mesaj.