Acces cursuri

Stiri medicale

Cauze si masuri de combatere a oboselii permanente

Data ultimei actualizari: 27/09/2013

Un nivel ridicat de oboseala poate sa afecteze productivitatea la locul de munca, dar mai ales sanatatea emotionala si fizica. In cazul senzatiei de oboseala permanenta, exista de obicei cauze medicale precum anemie sau o glanda tiroida inactiva.

Cauze medicale ale oboselii

Persoanele care se simpt obositi tot timpul, pot sa sufere de o serie de boli care sa se manifeste prin simptome precum:

  •  Cresteri in greutate
  •  Caderea parului
  •  Probleme intestinale
  •  Senzatie puternica de sete

Senzatia de oboseala poate fi si o cauza a diabetului, a anemiei sau a intolerantei alimentare.

O greutate prea mica sau supraponderalitatea pot sa determine senzatia de oboseala de vreme ce corpul trebuie sa depuna un effort suplimentar pentru activitatile zilnice.

Cauze psihologice ale oboselii

  • Cauzele psihologice sunt mult mai frecvente la persoanele care reclama o oboseala continua.
  • Starea de anxietate si depresia pot cauza insomnii, ceea ce determina oboseala prin lipsa continua a somnului.
  • Stresul legat de activitatile zilnice cauzeaza oboseala. Problemele de serviciu, relatiile interpersonale pot sa cauzeze senzatia de oboseala.

Un stil de viata nesanatos cauzeaza oboseala

Consumul unei cantitati prea mari de alcool, o dieta nesanatoasa, lipsa activitatilor fizice sunt relationate cu senzatiile de oboseala.

Persoanele care nu dorm suficiente ore noaptea, care nu fac pauze in timpul activitatilor solicitante se confrunta cu oboseala.

Stresul si oboseala la locul de munca

O persoana stresata se confrunta in paralel si cu senzatii de oboseala. Cele de doua stari, stresul si oboseala, se manifesta in simptome precum:

  • Senzatie de irascibilitate
  • Anxietate
  • Apatie
  • Lipsa interesului de a lucre
  • Probleme in concentrare
  • Dureri de cap
  • Tensiuni musculare
  • Probleme de stomac
  • Probleme in relatiile sociale

Masuri de prevenire a starilor de oboseala continua

Managementul timpul este foarte important pentru evitarea suprasolicitarii, a evitarii stresului relationat cu imposibilitatea definitavarii unor sarcini si, la final, cu senzatia de oboseala puternica:

  • Stabilirea unui orar zilnic
  • Prioritizarea sarcinilor de indeplinit
  • Plecarea cu 10-15 minute mai repede la birou pentru a evita momentele de graba pentru a  ajunge sau a definitiva niste sarcini de dimineata
  • Planificarea unor pauze regulate

Dieta sanatoasa chiar si la serviciu. Mese zilnice care sa asigure aportul de proteine, minerale si vitamine, inlocuirea dulciurilor si produselor de patiserie cu fructe si cereal integrale.

Somnul suficient pentru a evita senzatiile de oboseala. The Royal College of Psychatrists recomanda ca o persoana sa adoarma si sa se trezeasca la aceeasi ora in fiecare zi.

Reducerea consumului de cofeina este recomandat pentru a combate oboseala. The Royal College of Psychatrists recomanda se se reduca treptat consumul de cofeina pana la eliminarea totala din dieta zilnica.

Hidratarea optima este foarte importanta in combaterea starilor de oboseala.

Autor: Anamaria Blanaru

Anamaria Blanaru Anamaria Blanaru si-a finalizat studiile doctorale in Germania in domeniul Filologie. A urmat cursuri de comunicare si creative thinking la Praga. A publicat studii in publicatii de specialitate nationale si internationale (Viena). Este specialist in web content, comunicare, corporate training si studii hispanice.

Postati un comentariu

Nu includeti denumiri de medicamente in mesaj.