Asociatia pentru Protectia Consumatorilor solicita eliminarea codului PIN de la cardul de sanatate

27/11/2014

Asociatia pentru Protectia Consumatorilor solicita eliminarea codului PIN de la cardul de sanatate

Citeste mai mult: https://www.formaremedicala.ro/asociatia-pentru-protectia-consumatorilor-solicita-eliminarea-codului-pin-de-la-cardul-de-sanatate/

card-sanatateAsociatia pentru Protectia Consumatorilor (APC) cere eliminarea codului PIN de la cardul de sanatate motivand ca acesta ar ingreuna mult utilizarea.  

“Reluam cererea noastra si propunem si azi eliminarea codului PIN la utilizarea cardului de sanatate. Sunt multi pensionari care folosesc aceste carduri si nu se descurca cu codul PIN. De asemenea, in cazul unui accident grav, de exemplu, nu poate fi folosit cardul de sanatate al unei persoane, pentru ca nu se cunoaste codul PIN”, a declarat Costel Stanciu, presedintele APC, prezent la initierea de catre Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) a campaniei de informare publica “Fii un pacient activ”.

De asemenea, presedintele ANPC, Marius Dunca, a precizat ca aceasta campanie vizeaza farmaciile, clinicile, cabinetele private si spitalele de stat si are ca scop constientizarea pacientilor cu privire la faptul ca au dreptul la informatie medicala adecvata pentru a beneficia in cunostinta de cauza de serviciile medicale la care apeleaza.

“Controalele noastre au vizat farmaciile, clinicile si cabinetele private. Am constatat ca lista de preturi era ambigua, servicii cu preturi ascunse, pacientilor li se spunea ca sunt tratati gratuit la anumite servicii, iar apoi erau pusi sa plateasca. In urma controalelor efectuate in farmacii, am gasit suplimente alimentare inscriptionate incorect, chiar cu termenul de valabilitate expirat. In octombrie am dat amenzi de 593.000 lei in farmacii, pentru nereguli in comercializarea medicamentelor, iar in luna iunie am aplicat amenzi de 613.000 lei, pentru comercializarea necorespunzatoare a suplimentelor alimentare”, declarat  Dunca, citat de Agerpres.

Campania “Fii un pacient activ!” se adreseaza pacientilor, cu sprijinul asociatiilor de pacienti si asociatiilor de medici de familie precum si personalului din sistemul medical, cu sprijinul asociatiilor profesionale.

Aceasta isi propune sa informeze si sa promoveze drepturile pacientilor atat catre beneficiarii de servicii medicale, cat si catre personalul din sistemul medical.

0 Comentarii

Postati un comentariu
Nu includeti denumiri de medicamente in mesaj.

Cele mai noi stiri: