Acces cursuri

Stiri medicale

Amenzi de 33.000 lei la Institutul Oncologic Bucuresti

Data ultimei actualizari: 17/12/2013

parkinson1In urma controalelor efectuate la Institutul Oncologic Bucuresti (IOB) s-a constatat un management defectuos al fostei conduceri. Principalele probleme au fost descoperite in aprovizionarea cu medicamente si materiale sanitare care au afectat astfel calitatea serviciilor oferite pacientilor.

Lipsa de planificare si organizare la Institutul Oncologic

Neregulile descoperite la IOB vizeaza gestionarea bugetului alocat acestei institutii pentru a asigura medicamentele si serviciile necesare in tratamentul pacientilor.

“La acestea se adauga lipsa de coordonare si comunicare intre sefii de sectii, Comisia Medicamentului, serviciile de achizitie si serviciul financiar astfel incat sa se asigure medicamentele si materialele necesare”, a precizat Adrian Pana, secretar de stat in Ministerul Sanatatii.

Stocuri de urgenta inutile si medicamente importante lipsa

Controalele de la IOB au descoperit lipsa unor medicamente importante si lipsa aprovizionarii continue de anticoagulante, analgezice si antibiotice.

“S-a constatat existenta unei deficiente la programul informatic pe care il utilizeaza institutul pentru evidenta activitatii pacientilor, astfel incat in programul informatic nu exista informatii privind datele reale, stocurile de medicamente din farmacii”, a precizat Adrian Pana.

Aparatura de care aveau nevoie pacientii nefolosita

O alta neregula descoperita la IOB a fost descoperita in utilizarea aparaturii din dotare.

Doua acceleratoare noi, primite de la Ministerul Sanatatii in 2009 si 2011, nu au fost puse in uz, timp in care pacientii nu au putut beneficia de ele.

Cand au fost puse in uz, in 2013, aparatele in cauza erau iesite din garantie.

Nereguli au fost descoperite si in ceea ce priveste produsele biocide pentru dezinfectia corecta a suprafetelor si a instrumentarului folosit.

Activitate de monitorizare timp de 6 luni

In urma neregulilor descoperite, contractul managerului institutiei nu a mai fost prelungit si a fost numit un manager interimar.

In acelasi timp, institutia va fi amendata cu 20.000 de lei pentru nerespectarea termenelor de remediere a neconformitatilor, 3000 de lei pentru nerespectarea modului de depozitare a deseurilor provenite din activitatile medicale si 10.000 lei pentru ca nu s-a facut aprovizionarea necesara cu material pentru dezinfectie.

Monitorizarea de sase a institutiei are in vedere sprijinirea noului manager si realizarea stocului necesar de medicamente si dezinfectante.

Stire preluata de pe www.agerpres.ro

Postati un comentariu

Nu includeti denumiri de medicamente in mesaj.