Stiri medicale

7 modalitati simple de a avea un blog de medicina familiei de succes

Data ultimei actualizari: 08/02/2013

Daca tot am amintit despre cateva piedici false care stau in crearea unui blog de medic de familie, astazi ne vom concentra asupra unor modalitati care va pot transforma blogul intr-unul de succes, odata ce v-ati decis sa il lansati.

Un blog de medic de familie creat pentru a va promova si pozitiona ca expert, ca doctor care sa fie cautat, poate beneficia de pe urma unor sfaturi si elemente simple, dar eficiente, cum sunt cele care urmeaza.

Atentie, nu vorbim despre un top organizat in ordinea importantei, ci va propunem o lista cu idei si evidentierea unor elemente care va pot ajuta sa aveti un blog de succes

1. Un design atractiv si simplu

Se stie deja ca o imagine valoreaza cat o mie de cuvinte. Este clar asadar ca si modul in care arata blogul dumneavoastra conteaza. El va reprezinta si este primul lucru cu care vin in contact vizitatorii, chiar inainte de continut. Recomandarea este sa gasiti un design care sa va placa si care sa va reprezinte – aminteam in articolul precedent despre faptul ca exista o multitudine de teme care va stau la dispozitie pentru utilizare gratuita. Nu obositi ochiul prin utilizarea unor template-uri care sa insemne prea multe culori, sa nu ofere acces usor la informatie. Blogul trebuie sa permita oricarui vizitator sa poata ajunge imediat in pagina dorita.

2. Informatia bine organizata

Alegeti sa va creati pagini foarte clare – printre care “Despre” care sa contina o prezentare a dumneavoastra, “Contact” unde sa aveti o modalitate (minim una) de contact oferita celor interesati sa va scrie si la ce cabinet va pot gasi. De asemenea, este bine ca tot ceea ce scrieti pe blog sa fie publicat in categorii care sa aiba nume descriptive, astfel incat vizitatorii sa poata sa isi faca o idee cu privire la subiectele din fiecare categorie in parte.

3. Un URL simplu

Un nume de domeniu foarte lung si complicat va fi mult mai usor sa fie uitat de cei interesati. Dimpotriva, un nume sugestiv, simplu, clar si cat mai scurt posibil va fi retinut. Mai mult, daca o persoana a tinut minte astazi adresa de la dumneavoastra si pana acasa, daca numele nu este greu de memorat, sunt mari sanse ca acea persoana sa isi aduca aminte si ulterior de numele domeniului, la distanta de o saptamana, o luna sau poate mai mult.

4. Promovarea URL-ului 

Nu este suficient doar sa existe un blog cu un continut bun. Va trebui ca de existenta lui sa afle cat mai multa lume. Puteti sa includeti adresa blogului in semnatura dumneavoastra de e-mail, pe carti de vizita si sa le-o mentionati, cand se poate, celor cu care interactionati. Desigur puteti de asemenea sa includeti blogul in diverse directoare si sa comentati cu link la el pe bloguri relevante.

5. Planul editorial al blogului

Este bine sa nu plecati la drum fara un plan. Indicat este sa va stabiliti un plan editorial si sa va stabiliti tipurile de posturi pe care le puteti scrie si niste zile pentru publicarea lor. Astfel va veti si organiza mai bine programul si veti putea sa va programati un timp pentru scrisul acelor materiale, veti avea continut divers pe blog si postari in mod constant.

6. Testare continua

Intrucat exista mai multe browsere, este bine sa va testati blogul din cat mai multe. Sa vedeti cum va apare blogul si daca il accesati din Internet Explorer, si din Firefox, si din Chrome si din alte browsere daca se poate. Fiecare element adaugat pe blog trebuie sa fie si el testat pentru a va asigura ca functioneaza. In plus, toate actualizarile trebuie sa fie verificate.

7. Continutul relevant

Bineinteles ca un blog de specialitate va atrage si va determina oamenii sa revina prin continutul sau. In consecinta, este indicat sa publicati constant materiale de interes, conform planului editorial, in categorii diferite.

Scopul unui blog nu este acela de a oferi sfaturi in mod gratuit, de a face consultatii online. El nu se substituie in niciun fel unui consult medical. Sunt anumite lucruri care pot fi prezentate pe un blog – stiri din domeniu care i-ar putea interesa pe cei care va viziteaza, sfaturi cu privire la diverse aspecte de viata si asa mai departe.

In zilele noastre mediul online este din ce in ce mai raspandit si tot mai multe persoane au acces la internet, indiferent de zona in care se afla. In aceste conditii, pe masura ce noi si noi bloguri apar si informatiile sunt citite, iar studii sugereaza faptul ca materialele publicate pe ele sunt citite si luate de multi ca puncte de reper in luarea unei decizii, a avea un blog de medic de familie poate fi o idee pe care sa merite sa o luati in calcul, mai ales ca, dupa cum se remarca din elementele de mai sus, fara ca lista sa fie una exhaustiva, puteti gestiona foarte usor un blog care sa fie cautat de oameni.

Autor: Alina Popescu
Alina Popescu

Alina Popescu editor al portalului FormareMedicala.

Postati un comentariu

Nu includeti denumiri de medicamente in mesaj.